sobota 12. září 2015

RŮŽE...

pnoucí se mi vždy v zahradách líbily, ale stále jsem nenacházela místo kam je umístit. Myslím si, že jsem spíš z jejich pěstování asi měla obavy. Vždy jsem měla růže záhonkové, chvíli byly krásné, po čase odcházely napadené skvrnitostí a já postupně jejich pěstování vzdala.
Najednou se mi po nich zastesklo a moc jsem 
růže na zahradě opět chtěla mít.
Z nabídky na internetu jsem však byla vedle jak ta jedle, tolik krásy na mne dýchalo z každé fotky, z každého detailu a já se nemohla rozhodnout.
Věděla jsem jedinou základní věc a to, že chci jako první pnoucí růži barvu červenou.
A protože blogerky jsou velmi, ale velmi hodné, obrátila jsem se s prosbou o radu na Aničku ,
na jejíž blog ráda chodím nakukovat do její překrásné zahrady a která o kytičkách vždy napíše tak hezký příspěvek.
Na můj mail mi odpověděla a dala tipy.
Já si vybrala pnoucí růži od Kordes se jménem Amadeus.

W.Kordes´ Söhne

 Je to jedna z největších firem v Evropě zabývající se šlechtěním a pěstováním růží. Byla založena v roce 1887 a produkuje „nejkrásnější růže světa“. Má dlouholetou tradici, cenné zkušenosti a dobré jméno. Asi největší procento odrůd, které se v naší zemi pěstovali a pěstují, zahrnují právě Kordesovy odrůdy růží. Jsou tedy v našich podmínkách velmi dobře prověřené. Běžně ve školkách a zahradnictvích se bohužel pěstují staré odrůdy Kordesových růží, různými neoficiálními způsoby získané. Ale i pěstování růží a šlechtění se neustále vyvíjí a jde kupředu. Firma W.Kordes´ Söhne produkuje krásné nové odrůdy, které zdaleka převyšují ty starší, které ale ve své době také sehrály velmi důležitou roli. Nové Kordesovy odrůdy se vyznačují vynikajícím zdravotním stavem, obzvláště jeho pokryvné růže jsou neocenitelné.
 
Museli jsme s mužem chvíli pátrat, kde bychom ji mohli sehnat, neboť bývá rychle vyprodaná. Už to vypadalo, že letos ji neseženu a buď budu muset zvolit jinou barvu nebo si počkat na jaro a snad budu mít pak štěstí.
Mého muže jsem však tak pobláznila, že pátral dále a našel jedno zahradnictví kde tuto odrůdu nabízeli, okamžitě volal a paní mu řekla, že má poslední dvě rostliny.
Jásala jsem, ihned poslala mailem objednávku a ve středu dorazily.
S napětím jsem otevírala krabici.
A tam - dvě rostlinky a na nich nádherné červené květy.
 Přesně takovou barvu jsem chtěla.
 
 
 
 Můj muž nelenil a odpoledne začal hloubit místo pro rostlinky. Jak vidíte nic nenechal náhodě a pečlivě vyměřoval, vodováhou kontroloval, aby kovová oblouková opěra byla správně usazena.






Mám z nich ohromnou radost a jen doufám, že místo se jim bude líbit a já, já na ně uvidím z kuchyně, takže pokud se u nás zabydlí a obroste celý oblouk, budu se z nich radovat každým pohlédnutím z okna.

A představte si, že jsem našla další místo, kam umístit další pnoucí růže. Nevím jak je to možné, že mě to nenapadlo dřív :o).
Další oblouk je koupený, nyní se budeme s mužem "dohadovat" o barvě růže. On chce žlutou a já růžovou.

Kdo asi tak zvítězí ? Kdo bude přesvědčivější ?...



 

6 komentářů:

  1. Pokud to vyjde jak plánuješ, tak to bude nádhera:-) A přikláním se k manželovi, žlutou bych brala raději :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc se na ně těším až se rozrostou. Ony ty růže jsou tak krásné všechny, je těžké se rozhodovat. Přemýšlím kam zakombinovat i keříkové.

      Vymazat
  2. Alenko, já nemám v zahradě jedinou... Neměla jsem odvahu, ale čas asi nazrál a začínám vybírat...Okouzlily mě ty anglické, od Davida Austena... uvidíme.
    Přeji hezký večer a hodně květů! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také chci Helenko další anglické, jsou nádherné a hlavně mne láká, že jsou odolnější, to bychom v našich podmínkách potřebovali.
      Měj se prima.
      Ála

      Vymazat
  3. Ali, prosím, napsala bys mi třeba do meilu kde jsi je sehnala? mám pnoucí růže, byly dva roky pěkné, ale teď jaksi vyholují listy, nevím, .
    majka.urb@seznam.cz

    jo Alenko ale nevím s těma tvýma obloukama, nejsou moc dobře vidět, ale já je měla z jednoho nejmenovaného super a vydržely rok a kousek, pak se úplně rozpadly. tak mi manžel po vzoru Agnieszky vyrobil dřevěné a jsem spokojená.
    krásný den Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. http://www.kvetiny.borovnice.cz/index.php - zahradnictví Dagmar Bušáková, mají uvedený telefon a na stránkách nabídku růží.
      Kovový oblouk jsme koupili v Orionu, uvidíme jak vydrží a když ne, zadáme práci kamarádovi truhláři...
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála