středa 30. září 2015

OBAVY PŘEKONÁNY...

a já pokračuji v mýdlovém tvoření.
Osmělila jsem se nejprve tvořením mýdel z hotové mýdlové hmoty

zde,

teprve potom nakoupila potřebné suroviny a potřeby pro výrobu mýdel zastudena.
Překonávala jsem strach z chemických procesů v domácím prostředí a jednu sobotu dozrál čas vše vyzkoušet.
Sice mi to trvalo, ale jinak to nešlo :o).
Přeci jenom jsem hodně opatrná a tak jsem se se vším nastěhovala ven na pergolu, kde máme plynový gril s přídavným hořákem.
Tam jsem si vytvořila laboratoř, vše pečlivě odvážila, připravila, nasadila rukavice a dle receptury "mýdlařila".

A podařilo se.


Mé první mýdlo.
S měsíčkem lékařským.
Moc se mi líbí, jak jsou vidět ty kousky kvítků. 
Nejsou tvarem dokonalé, nejsou rovné, nejsou jedno jako druhé,
ale právě to mne tolik baví.
 Ta rozdílnost jako v každém ručním tvoření.





Napoprvé jsem použila formu na biskupský chlebíček, vystlala pečícím papírem a dle pokynů nechala vzniklou hmotu 24 h odpočívat.
Po uplynutí času jsem vyndala ztuhlou hmotu a nakrájela kousky (normálně nožem), které jsem přendala na plech s pečícím papírem (má být na roštu, ale to jsem zatím nevychytala) a nechala přes 4 týdny zrát.

Zkontrolovala jsem lakmusovým papírkem pH,
má hodnotu  asi 8 - 9 pH.


 Vše v pořádku,může být 7-9 pH jak jsem si zjistila v pokynech, tak jsem mohla mýdla zabalit, 
označit a připravit k darování.
Samozřejmě, že nejdříve vyzkouším osobně !

Zvolila jsem jednoduché bílé papírové sáčky, které jsem popsala.
Na třech kusech jsem zkusila označení proužkem papírku, na rubu spojený lepíkem a převázala mýdlo stužkou.

Snažila jsem se, aby vše i barevně ladilo s mýdlem.
Dospěla jsem k poznatku, že v nejbližší době budu obcházet papírnictví v každém větším městě a budu shánět sáčky, přírodní papíry, celofán, motouzky, zajímavá razítka, protože mne to začalo nesmírně bavit. 



Již mám další návody a recepty na mýdla, moc se těším na další 
"mýdlaření" a vůbec nechápu čeho jsem se tolik obávala.

Jenže tak to má být, ke všemu má dozrát čas a přijít správné rozhodnutí v pravou chvíli.

A to jsem učinila když jsem se rozhodla pro svá 

D o m á c í   m ý d l a


Mám takovou radost...
 

20 komentářů:

  1. Nádhera, tleskám Ti a obdivuji tu krásu. Domácí mýdlo....to je jako z pohádky :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Alenko,
    mýdla se ti moc povedla !
    Já se mýdlaření zatím obávám, hlavně kvůli Šímovi !
    Tak ať se i nadále mýdlaření daří a díky ti za komentáře u mě :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko první pokus dopadl nad očekávání dobře, jsem spokojená a s nadšením budu pokračovat. I ty se určitě dočkáš.
      Ála

      Vymazat
  3. Alčo, moc pěkné, zdřilé Dle jakého receptu jsi dělala? Máš recept také z knihy "Děláme si to doma sami" ? Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivanko, receptů jsem si sehnala na internetu docela dost. V knize A.Thomas tato mýdla nemá, jen tekutá.
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko, jsi moc šikovná... mýdla vypadají kouzelně i balení opravdu hezky ladí ... věřím, že z toho máš radost ... tak si ji krásně užívej a příště se zase pochlub ...
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko ráda se pochlubím když se mi podaří a děkuji, jsem fakt nadšená.
      Ála

      Vymazat
  5. Alčo,
    jsi velká šikulka. Tleskám!
    Katka ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko moc děkuji:o), trvalo mi to, ale dopadl první pokus docela dobře.
      Ála

      Vymazat
  6. Alenko, jsou nádherné šikulko.
    Také o mýdlařeni uvažuji,ale zatím jsem ve fázi čtení návodů a obav.☺
    Měj se moc hezky a ať se ti daří. Z.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni moc děkuji za pochvalu. Měla jsem to na několik fází :o)), ale jsem ráda, že jsem to nevzdala, je to prima pocit a mám velikou radost.
      Měj krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  7. Alenko, opravdu gratuluji! ještě jsem nenašla čas ani odvahu, ale je to krása!
    Nádherně si mýdelka vyladila, opravdu se kochám!
    Měj se hezky, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, odvahu jsem sbírala docela dlouho, ale překonala jsem sama sebe a jsem šťastná, že jsem postoupila ve své "odvaze" o krůček pro něco nového.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  8. Alenko....mýdelka máš krásná ......já musím po měsíci přiznat, že už mám závislost.První várku jsem už rozdala a teď čekám až dozrají další....moc mě to baví.
    Mýdlaření zdar, Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani vůbec mi nevadí, že jsou mírně "hrbatá", hlavně že jsou má :o). Moc se těším, že až zazimuji zahradu, budu mít tolik času na všeliké tvoření a mýdla budou na prvním místě.
      Krásné mýdlaření !
      Ála

      Vymazat
  9. Na poprve sa ti veeeeelmi podarili. Krasne balenie. Uplne super.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to moc a moc děkuji za pochvalu a také za návštěvu na mém blogu :o).
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála