čtvrtek 10. září 2015

MYCÍ PROSTŘEDEK ...

do myčky si míchám již druhým rokem.
Návod jsem získala od sestry a ta nevím odkud :o).

300 g prací sody (koupíte v drogerii)
300 g jedlé sody
150 g kuchyňské soli
150 g kyseliny citronové

- promíchat a dávkovat  
1 lžičku prášku,
 kapku tekutého prostředku na nádobí,
 který máte v oblibě (Pril, Jar apod.),
pro lesk můžete dát do zásobníku na leštěnku ocet.
Používám program na mytí na 60°C.

... zdroj fota Wikipedie...



Domácí citronové "tablety"do myčky

1/ 1 lžičku práškové sody dejte do dvířek, tam kam vkládáte
běžně tabletu.

2/ Kuchyňskou sůl v tabletách nasypte do nádržky
na dně myčky k tomu určené
(ty se postupně rozpouštějí a zůstávají v myčce na
mnoho dalších cyklů)

3/ 20 ml 5% roztoku kyseliny citronové
(tzn. rozmíchat 50 g kyseliny citr. v 500 ml vody)
nalijte do dvířek na leštidlo.

4/ Pro extra lesk můžete rovnoměrně na dno myčky 
rozsypat 2 lžíce kyseliny citronové.

- čerpáno z knihy Děláme si to doma sami od Aleny Thomas


Tak snad jsem vás navnadila na další míchání...


  
     

8 komentářů:

  1. Álo tu chvilku nejsem a tady tolik zajímavostí :o) Zítra si to musím v klidu všechno zpětně dočíst....a super recept-mohla bych také vyzkoušet - já používám tabletky.Měj se krásně.Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem s tabletama moc spokojená nebyla a hlavně jsou přemrštěně drahé. S touto variantou jsem velmi spokojená, mám namíchanou zásobu a jen dávkuji. Tak za 2 měsíce ale nechám myčku zakoupeným čistícím gelem na nejvyšší stupeň řádně "pročistit".
      Měj se hezky Marti.
      Ála

      Vymazat
  2. To se prostě musí vyzkoušet. Ale pravda je, že na rozdíl od tebe myju i peru při nižších teplotách...
    Alenko,měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím Helenko, kdo chce vyzkouší a učiní si svou zkušenost. Mně se osvědčila a tak míchám dále. Také jsem kdysi umývala v myčce na nižších teplotách, ale nebyla jsem spokojená. Vzhledem k tomu, že je obsah k mytí namíchán jak sklem, tak hrnky, tak znečištěnými talíři, občas hrnec, jeví se mi vyšší teplota přiměřenější. A u praní jsem také zvyklá na vyšší teploty praní - bílé na 60-70°C, barevné 40-50°C. I ložní prádlo vybírám když nakupuji takové, které lze prát na 60°C. Je to o zvyku, každá to máme jinak vyzkoušené.
      Přeji Helenko prima víkend.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko, do míchání zatím nemám odvahu, ale dívala jsem se k na stránky essential.cz a tam se dá objednat sada na zkoušku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to míchání vůbec nic není, jen sehnat ty správné ingredience, zvážit, smíchat a uložit do vhodné nádoby, označit štítkem :o)), abychom si to nepopletly. Tak zkus Álo sadu na zkoušku, vyper a uvidíš zda budeš spokojená.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  4. Ali a ty sis objednala ty solné tablety?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, na zkoušku jsem si objednala i ty solné tablety.

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála