neděle 27. září 2015

DOBROTA S VŮNÍ A CHUTÍ POMERANČE...

zavoněla u nás doma o minulém víkendu a ani jsem nestihla vám o ní napsat.
A přitom jsem si vyslechla tolik slov chvály a od Radka dokonce žádost o rychle opakování.
Recept jsem našla u Helenky
a zaujal mne svou jednoduchostí.

Zjistila jsem, že ve formě na biskupský chlebíček už jsem opravdu hodně dlouho nic nepekla, nejvíc využívám koláčovou formu a plech.
Zakoupila jsem pomeranče a pustila se do receptu.

140 g změklého másla
200 g polohrubé mouky
3 lžičky prášku do pečiva
200 g cukru (nejlépe hnědého)
3 vejce
6 lžic mléka
jemně nastrouhanou kůru z jednoho pomeranče

- vše prošleháme a nalijeme do vymazané a vysypané formy
(v receptu je napsáno - a pečícím papírem vyložené, to jsem neudělala, neboť jsem nepochopila proč, když je forma vymazaná).
Pečeme v předehřáté troubě cca půl hodiny na 160 - 180°C.

V rendlíku opatrně zahříváme šťávu z jednoho pomeranče se 3 lžícemi hnědého cukru. Když se rozpustí, naléváme sirup lehce na teplou buchtu.
Vyklopíme až po zchladnutí a polijeme hořkou čokoládou.
Já si rozpustila kus čokolády ve vodní lázni a přidala trochu másla.





A pak čekáte až poleva ztuhne a polykáte sliny již dopředu, neboť vůně pomeranče se z podnosu line a vy se tolik těšíte...

 

2 komentáře:

  1. Tak tohle vypadá dost dibře, určitě vyzkouším. Já dnes dělala broskvový crumble, který je tak jednoduchý, až je mi hloupé psát kvůli recepru článek :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to bych si také zrovna dala :o))). I když jsem dnes ale vlastně měla již sladké - jablečný a ještě hruškový koláč na oslavě svátku našeho Jonáška...Tak si musím nechat zajít chuť.

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála