neděle 6. září 2015

DĚLÁME SI TO DOMA SAMI...

je název knížky, kterou jsem dostala k narozeninám od Gábinky a Honzika
(můj prostřední syn a jeho žena)
a měla jsem z ní ohromnou radost.
Je vidět, že vědí jaké to se mnou je :o)).
Již mnohokrát jsem si říkala, že od Aleny Thomas musím spoustu věcí  vyzkoušet a najednou jsem měla v ruce její moc hezky zpracovanou knihu s  praktickými návody, které šetří "kapsu", což v dnešní době předražených produktů není vůbec od věci. 


Dlouhodobě již používám domácí prášek do myčky a jsem velmi spokojena, a nyní jsem se rozhodla, že jako první z knížky vyzkouším

Ekologický prášek na bílé prádlo

- nastrouhané olivové mýdlo 100 g (může být i Lanza nebo typu "Jelen") jsem
smíchala s práškovou sodou na praní 1 kg a perkarbonátem sodným 500g,
zakápla esenciálním olejem levandulovým




 

 a vyprala první várku.
Jsem velmi spokojená, manželova bílá tílka, která klasicky nosí pod oblekové košile (a že je nosí kvůli práci denně) byla nádherně bílá, tak jak jsem zvyklá. Utěrky, kapesníky, ručníky, vše co peru na 60°C bylo naprosto svěží, voňavé a příjemné na omak.
Takže za mne - spokojenost a nadšení.

Pro odvápnění pračky jsem si vybrala tento návod :

Jednou za 3-6 měsíců (podle tvrdosti vody) vložte látkový pytlík 
se 100 g kyseliny citronové do pračky a na 90°C vyperte.
Lepšího výsledku dosáhnete, když do pračky přidáte nějaké bílé 
prádlo, např.látkové pleny. Bez prádla totiž odstředivá síla nefunguje dostatečně a roztok se nedostane úplně všude.
Pračka bude krásně čistá.


...prací soda, perkarbonát sodný, olivové mýdlo - a je hotovo ...

Nyní čekám na dodávku složky TAED, kterou přidám do další míchané směsi na praní barevného prádla a až vyzkouším, podělím se o zkušenost i s vámi.
Já budu určitě zkoušet z knížky plno dalších věcí.

Návody všech možných druhů najdete zde
na blogu Aleny Thomas a všechny potřebné suroviny lze
zakoupit v jejím e-shopu.

Kdo má chuť "MÍCHAT", směle do toho... 

 

14 komentářů:

  1. Alenko, vypadá to parádně ... koukám, že bych neměla být ... no pohodlná ... si takové věci připravit sama doma ... aspoň bych věděla v čem peru ... a na starého "jelena" mami nikdy nedala dopustit a že jich pár je tady doma ... a taky si ještě pamatuju na "vločky na praní" ... ale to už je let ...
    Tak ať se ti daří a těším se na další "pokusy" !
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, příprava je naprosto jednoduchá, stačí jen zakoupit příslušné suroviny - buď v drogerii nebo přímo v e-shopu www.essential.cz. Moje mamka také používala mýdlo s Jelenem na praní :o), ta by koukala k čemu se vracím...
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  2. Alčo, úžasný recept. Mohla by jsi někdy pýr nějakých stránek z knihy vyfotit a dát na blog ať víme o čem dalším kniha je. děkuji Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě Ivanko budu různé návody zde uvádět postupně tak jak je budu zkoušet nebo, které mne zaujmou...
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  3. Tady to čarování mám moc ráda, i když sama, zatím, nemám čas čarovat :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Líbí se mi to spojení zajímavé s užitečným :o)).
      Krásné dny Míšo.
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko, vždycky mě tyhle domácí prášky zaujmou, ale pokud vím, současné pračky si s mýdlem neumí moc poradit a zanáší se. Máš s tím nějaké dlouhodobější zkušenosti?
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkušenosti zatím nemám, teprve začínám prát Helenko. Na tuto informaci, že by se pračky zanášely ohledně použitého mýdla, jsem zatím nenarazila. Přidala jsem do článku v knize uvedený návod na odvápnění pračky, tak snad by to mělo stačit, pokud by docházelo k zanášení. Zkusím zapátrat ještě v nějakých diskuzích. Pokud se použije program s dostatečnou teplotou na praní bílého prádla - já peru vždy na 60-70 °C - tak by se mýdlo zajisté mělo dobře rozpustit. Na praní barevného prádla je kombinace jiná a může být i ve formě gelu - ale to zase příště :o).
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
    2. Heli, tvůj příspěvek o zanášení pračky čtu až teď, ale k tomu zanášení, já utěrky peru na vyvářku, tak snad se mi nic nezanáší a rozpustí to.
      hezký den Majka

      Vymazat
  5. You are so beautiful and you picture looks so charming
    http://www.dresspecialsuk.com

    OdpovědětVymazat
  6. Ali, taky doma peru v domácím pracím prostředku a do bílého prádla přidávám perkarbonát. jsem nadšená a diskuse o tom,že to poškozuje pračku už nečtu. Prášek do myčky jsem taky měla, ale nějak se mi neosvědčil a dle Aleny Thomas ho chci zkusit, ale nemám ty solné tablety, tak je od ní objednám a ještě vyzkouším. jinak, k aviváži přidávám lžičku octa (aviváže jen čtvrt zátky) a místo oplachovadla do myčky taky jen ocet.
    krásný den Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A aviváž si Majko také mícháš ? I na ní je v knize recept. Ocet je veliký pomocník...Mně se prášek do myčky osvědčil, myji nádobí na program 60°C - dám na blog také recept, který používám já, dostala jsem ho vloni od sestry.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
    2. Ali ne, aviváž si zatím nemíchám. Já používám kupovanou, ale dám jen lžičku a lžíci octa. nemusím mít převoněné prádlo.
      ano, recept od tebe zkusím, až ho sem dáš.
      Pěkný den Majka

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála