středa 12. srpna 2015

MALÍŘOVA PALETA...

by možná bledla závistí nad pestrostí barev
 na zahradách když kvetou různé květiny, keře.
Nedalo mi to a včera jsem obešla s foťákem tu svou.
I když jsou tak velká parna, obdivuji rostliny, že se stále drží a vše zvládají.
Jen příroda ví své...


V pondělí se odpoledne zatáhlo, ale mraky šly od Zámeckého vrchu a tak jsme si říkali, že z toho nic opět nebude.
Najednou se zablýsklo, rychle jsme začali poklízet nezbytné věci, které by se mohly případným deštěm promáčet a s napětím jsme z pergoly sledovali dění.

ÁÁÁCH jako kdyby se ozvalo s prvními kapkami, zahrada se nadechla,
listy a květy lapaly po každé kapce vody, která se z mraků začala snášet dolů na zem, zem tak vyprahlou, tak suchou, tak lačnou vody.





 Fotila jsem mobilem, 
utíkat v tom dešti pro foťák se mi nechtělo.

Bohužel ten radostný okamžik, to krásné nadechnutí se zahrady netrvalo příliš dlouho, druhý den bylo vše opět suché...

Není to vyvážené.
 Když jsou velká tepla, má v noci přijít ochlazující déšť,
 který přinese všemu vláhu.

Takže tohle je asi už globální oteplování...




6 komentářů:

  1. Alenko, vzhledem k letošnímu letnímu počasí máš nádherné kytičky, opravdu paleta. Déšť i sebemenší ti upřímně závidím. Opravdu zahrada je lačná deště a je mi jí líto. Zalévání je takové udržování při životě a komu dát víc a komu míň? Snad v sobotu přijde ochlazení, ale prosím i o déšť, tedy hlavně.
    Měj se krásně. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všichni Jarko litují své zahrady, zemědělci lamentují kvůli polím, lesy hoří - no není to úplně dobré léto. Jak říkám, vše má být vyvážené...Už jsem musela vyhodit tři truhlíky od oken, i když jsem zalévala, slunce květy úplně spálilo.
      Měj se.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, my jsme měli deštík v neděli navečer, před tím asi 3minutová větná smršť, která mi shodila největší truhlík s fuchsiemi... Truhlík je na kusy, ale fuchsie kupodivu přežily...
    Jinak ta kytičková koláž, to je nádhera!
    Měj příjemný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No panečku, z velkého větru mám vždy obavy. Zažila jsem jednou vichřici - Kyril - a byla jsem úplně sama doma a fakt jsem měla strach. Elektřina nešla, domek praskal a vydával kvílivé zvuky, vůbec jsem nemohla usnout.
      Fuksie mám moc ráda, mívám je zavěšené v samozavlažovacích květináčích a krásně celé léto kvetou. Jsou to takové odolné krasotinky. A přitom jsem je dřív moc v oblibě neměla, připadaly mi jako když "pláčou", že mají květy směrem k zemi...
      Krásné dny Helenko ti přeji.
      Ála

      Vymazat
  3. Alčo, u nás 3x zahřmělo....a nic. Mám pro tebe, na svém blogu, překvapení :-)
    http://siraelxy.blogspot.cz/2015/08/liebster-award.html

    OdpovědětVymazat
  4. No Míšo :o)), to je teda překvápko. Tak já se s tím nějak poperu :o)))).

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála