úterý 18. srpna 2015

JARMARKY...

mám velmi v oblibě, baví mne sledovat kolik lidí je nesmírně zručných, kolik z nich se vrací k řemeslům dávno minulých či zapomenutých, kolika lidem jejich tvorba přináší radost, potěchu, příjemné zážitky.

Nikdy jsem ale neměla příliš v oblibě poutě.
Už jako malé holce mi vadil ten rámus, z každého stánku či atrakce řvala hudba na plné pecky, do toho z každé maringotky hlučně vábil hlas k vystřelení růže či jiných naprostých nezbytností, které se pak váleli někde zastrčené doma. Perník byl tvrdý, cukrová vata lepila po celém obličeji, turecký med se nedal ukousnout. Jediné co mi však chutnalo vždy, byly mandle v cukru...Avšak i přesto jsem chodila se pohoupat a povozit, když do města zavítali kolotočáři. Pro dítě to byla změna.
Pak jsem jednou šla na řetízkáč dvakrát za sebou a to bylo velmi špatné rozhodnutí, jen tak tak jsem stihla doběhnout domů.
Od té doby jsem na žádné atrakci neseděla a když byli naši kluci malí, všechno s nima musel odjezdit můj muž a já z povzdálí jen sledovala, držela nezbytné věci nebo lízala zmrzlinu a netrpělivě jsem čekala, zda to přečkají bez úhony (nikdy jim špatně jako mně nebylo - naštěstí).

Jarmark, to je jiná radost. Tam jsem ve svém živlu. Nejraději jezdíme dopoledne, moc nesnídáme a tam si začneme dopřávat různých pochutin, bramborové placky s různými náplněmi vedou, a pak voňavé maso z grilu, kdy je řezník pěkně odřezává z kulaťoučké šunky, nikdy nezapomeneme na něco sladkého v podobě malých koláčků, domů si nakoupíme sýry, medovinu.
A já obdivuji stánky s keramikou, košíkářské výrobky různých tvarů, šité maličkosti pro děti, hračky ručně dělané, u bižuterie bych se neuměla vůbec rozhodnout (tu si však kupovat nemohu, náušnice bych vydržela mít na uších sotva dvě hodiny). Líbí se mi kožené výrobky, kovové svícny, kuchyňské věci ze dřeva, různé čajové směsi na všeliké neduhy - je toho tolik co mi vždy udělá radost, vždy si vyberu nějakou maličkost.
Pokaždé je připravený hudební program, jak pro děti, tak i dospělí se pobaví.

Naším nejoblíbenějšími jsou jarmarky v Úštěku a v Zubrnicích.
Máme je nejblíže a vždy mají nádhernou atmosféru, nikdy nezklamou a již několik let si drží vynikající kvalitu.

V sobotu úštěcký jarmark vyšel na mé narozeniny.







 Tentokrát jsme jeli až odpoledne, neboť jsme si dali nejdříve společný narozeninový oběd s dětmi, pak jsme skočili do auta, vzali sebou deštníky, protože se zamračilo a vypadalo to na dlouho očekávaný déšť.
Počasí však vydrželo, ale lidí bylo méně než jsme zvyklí, určitě raději zvolili pobyt u vody.

Opět jsem nemohla odjet s prázdnou a tentokrát jsem si vybrala keramiku, která se výborně hodí do mé nově vymalované kuchyně.




Keramika má úžasnou hlaďoučkou glazuru a paní keramička mi dala kontakt, že když budu spokojená mohu si objednat další výrobky.
Což teda jsem velmi a učiním určitě objednávku.

A co vy a jarmarky či poutě ?
Máte ve svém okolí své oblíbené ?
Nebo vás nijak "neberou" :o) ?

Krásný zbytek léta jak má být
vám všem 
přeji.





 

6 komentářů:

  1. Miluju atmosféru jarmarků a obzvláště obdivuji práci hrnčířů - ty jejich hrníčky a bucláčky !!! i ty sis vybrala moc krásný kousky ♥ to k těm narozeninám :-)) gratuluji!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě taky a moc. A jsem ráda, že tyhle dva jarmarky máme na "dojetí".
      Krásné dny přeji.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, jarmarky mám moc ráda. ty u vás jsou opravdu vyhlášené, ale nemám to zrovna blízko...
    Nakoupila si parádně, moc hezká keramika.
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však Helenko tam u vás jsou také pěkné jarmarky, ne ? Na Veselém Kopečku a pak jsme ještě byli jednou při návštěvě bráchy (Chrudim) v Hlinsku to bylo hezké.
      Hrníček z nové keramiky jsem už zajela, jak se ochladilo už jsem vařila večer čajdu.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  3. Jarmarky také miluju :o) Letos jsem ale nezvládla ani jeden...všechny byly zrovna v těch tropických teplotách a to jsem vyměnila za čas strávený u vody :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se snažím vždy naše oblíbené navštívit. A tu sobotu jsme měli kliku na počasí, bylo akorát.
      Krásné dny Martinko.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála