pátek 7. srpna 2015

CUKETY MNE PROVÁZÍ...

celým létem každý rok.
Vždy jich máme několik rostlin a i dva druhy, letos jsou to temně zelené a žíhané světlezelené.
Nenechávám je narůst do větších velikostí, sbírám je tak, aby v sobě neměly plno semínek a nemusela jsem je vydlabávat (to jen v případě, že chci udělat plněnou mletým masem a zapečenou v troubě, nechám přerůst).
Při vaření je používám hodně často, vkládám je do různých masových směsí, rádi je grilujeme.
A tak stále hledám různé nové recepty na zpracování.
Vím, že například "cukeťák" je velmi známý a u nás ho máme v oblibě, protože je vynikající jak teplý, tak i studený (to mi chutná ještě víc).
Recept vám zde psát ani nebudu :o), ten zná snad každý kdo cukety v kuchyni používá.



Při mé renovaci kuchyně a důkladném úklidu všech šuplíků jsem konečně našla útlou knížku -  Sto receptů na cukety.
Nemohla jsem si vzpomenout kam jsem ji založila, u kuchařek nebyla a ona byla zapadlá vzadu v šuplíku.
Zajásala jsem a už zkouším.

Upekla jsem 

Cuketový koláč kokosový


100 g nastrouhané cukety
120 g moučkového cukru
3 vejce
100 g tuku
250 g polohrubé mouky
0,2 l mléka
1 vanilkový cukr
4 lžíce strouhaného kokosu
1/2 balíčku kypřícího prášku do pečiva
pikantní džem

Žloutky, cukr, tuk utřeme do pěny,
přidáme cuketu, mléko, mouku s práškem do pečiva, kokos.
Sníh z bílků jemně vmícháme.
Těsto do vymazané a vysypané koláčové formy, ve vyhřáté troubě pečeme do zlatova.
Upečený, vychladlý moučník vyklopíme (já jsem nevyklápěla), povrch potřeme džemem
(zvolila jsem svůj meruňkový, k tomu kokosu mi pasoval)
 a posypeme kokosem.

  
Je vynikající.
 Moc nám chutnal a ještě ho vyzkouším s jiným džemem.
 
Dále jsem našla zajímavý 

Cuketový salát s paprikami

půl dílu paprik a půl dílu cuket

Cukety nakrájíme na půlkolečka, papriky na nudličky, dobře promícháme
a narovnáme do sklenic.

Zalijeme nálevem :

1 l vody
0,25 l octa
140 g cukru
30 g soli

Sterilujeme 25 min při 85°C.



Jaký bude se dozvím až ho otevřeme k nějakému grilování.

A co vy a cukety ? Máte nějaký velmi oblíbený recept ?

Podělte se se mnou o něj, budu moc ráda za vyzkoušené dobroty... 




 

   

3 komentáře:

  1. Nám letos zbyla jediná sazenice a pár cuketek, fakt děs ti slimejši. Už přemýšlím, že je budu pěstovat v pytli na balkóně, tam se snad nevyšplhají.-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem kolem záhonů neustále sypala suché skořápky od vajec, mírně podrcené a muž stále modré granulky na slimejše. Tak jsme uchránili i cukety.

      Vymazat
  2. Dala bych si všechno :-) Měj se krásně! Radka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála