pondělí 24. srpna 2015

BARBARA ERSKINOVÁ ...



se zařadila díky mé kamarádce mezi mé oblíbené spisovatele.
Když mi půjčila kdysi první knížku Žila jsem před staletími, čtení bylo tak napínavé, že jsem hledala každou volnou chvilku, abych mohla hltat stránky a vcházela jsem jejím prostřednictvím tu do dávné minulosti, tu další kapitolou do současnosti, časové osy se vždy prolínají celou knihou.
Bylo to vše tak strhující, že když jsem dočetla, byla jsem jak v jiném světě, myšlenky mi neustále lítaly od postavy k postavě a vše tak jemně doznívalo.
Od té doby vím, že každá z jejich knih je natolik čtivá, že když ji vezmu do ruky, budu naprosto vtažena do jiného prostředí, do jiného času, budu přemítat o tom zda je možné vidět ducha.
Vždyť přeci možná je něco mezi nebem a zemí...
 




Barbara Erskinová absolvovala univerzitu v Edinburghu, kde studovala středověkou historii Skotska. Svou první knížku, Lady of Hay (Žila jsem již před staletími), vydala v roce 1986 s takovým úspěchem, že se díky tomu stala spisovatelkou z povolání. Tento román vyšel už v nákladu přesahujícím milion kopií, přeložen, stejně jako její další díla, do třiadvaceti jazyků. Po úspěšném debutu následovaly neméně úspěšné romány a dvě knihy povídek.

Sympatická autorka vlastní starobylý venkovský zámek na pobřeží severního Essexu a se svou rodinou střídavě pobývá buď v tomto romantickém místě, civilizaci téměř nedotčeném, nebo v příjemném domě poblíž velšských hranic - není třeba dodávat, že nezahálí a chystá pro své čtenáře další poutavé příběhy.


 Nejtemnější hodina


 Začíná letecká bitva o Velkou Británii. Je léto roku 1940, Evropa se propadá do válečného běsnění a většina Britů upírá zraky k obloze nad Anglií. Evie Lucasová však má oči jen pro skvělého mladého pilota Tonyho. Čeká ji oslnivá kariéra umělkyně, ale ona ztrácí čas tím, že donekonečna kreslí Tonyho portréty. Chce totiž, aby na něj jeho rodiče měli nějakou památku, kdyby se mu ve válce přihodilo neštěstí… O sedmdesát let později se čerstvě ovdovělá kunsthistorička Lucy snaží posbírat střípky vlastního života a vzkřísit ho z trosek. K tomu potřebuje odhalit tajemství obestírající jeden obraz právě od slavné malířky Evelyn Lucasové. Bezděky tak probudí dávno zasutou historii, o níž se záměrně mlčí, a přivolá na sebe zlobu těch, kdo neměli a nemají zájem na tom, aby nevyřčená pravda vyplula na povrch. Ve svém již třináctém románu autorka opět střídá dvě časové roviny (ta válečná je částečně inspirována zážitky jejího otce) a jako vždy překvapí čtenáře nečekaným rozuzlením milostného příběhu.

Opět mne má oblíbenkyně nezklamala, opět jsem ani nedutala a nad knížkou trávila všechen volný čas. Nevím, ale jsem vždy jak v tranzu a prásknu na sebe, že hledám kde máme nějaký zbytek čokolády, abych si obalila nervy :o).
Nebudu vám raději vůbec nic z děje prozrazovat, nechám zde jen anotaci o knize. 


... našla jsem čokoládové bonbony, které jsem dostala k narozeninám a šla jsem po nich...


Znáte tuto spisovatelku a její tvorbu ?

Pokud ne a máte rádi(y) napětí, vřele doporučuji.


 

4 komentáře:

  1. Žila jsem před staletími jsem četla už opravdu dávno.....a na autorku zapomněla. Dík za připomenutí.

    OdpovědětVymazat
  2. Já nezapomněla a moje kamarádka snad má všechny tituly co vyšly, tak mne zásobuje.

    OdpovědětVymazat
  3. Alenko, neznám, ale nalákala si mě, tvá recenze je moc dobrou reklamou...
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud máš Helenko ráda napětí a cestování v čase, jdi směle do toho :o).
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála