pondělí 27. července 2015

MERUŇKOVÉ VÁBENÍ...

nastalo když mi kamarádka dala kontakt na sadaře, my tam s mužem zajeli a koupili dvě bedny.
Přeci když už jsme tam byli...
Pak jsem celý jeden víkend plus pár dní nato, zpracovávala meruňky,
vařila knedlíky, dělala marmelády, zavařovala kompoty, pekla koláče.

Poháry meruňkové na osvěžení

 - nalámané sušenky na dně sklenice
- mascarpone rozmixované s meruňkami
- kousky meruněk
- zakysaná smetana
- ozdobené snítkou červeného rybízu, meduňkou a sušenkou












 













A tak máme marmeládu samotnou meruňkovou, s levandulí, s banánem.
 Prostě meruňka kam se podíváš...







15 komentářů:

  1. Zajímavé kombinace marmelád :-) já si přivezla meruňkovou nadílku od tety, skoro všechno jsem ale zamrazila, jen z něčeho udělala čatní...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nemám dobrou zkušenost se zamraženými meruňkami :o((, tak je raději zavařuji. Ale čatní jsem nikdy nezkoušela, mohla by si mi poslat na mail tvůj osvědčený recept ? - HajnaAlena@seznam.cz.
      Děkuji a přeji krásné dny.
      Ála

      Vymazat
    2. Recept na čatní jsem poslala, já naopak meruněk mrazím čím dál víc, jen je trochu nechám povolit a používám na koláče, nakrájené do muffinů nebo z nich můžu udělat pečený čaj nebo džemy v kombinaci s pozdějším ovocem... A hlavně je to rychlá metoda, jak zpracovat rychle větší množství, jen trochu času zabere odpeckování...

      Vymazat
  2. Alenko, meruňky mám za sebou, tedy pokud se tady zase nestaví nějaká kamarádka s košíkem :o), dneska jsem jela v okurkách...
    Poháry i všechno, co zavřeš do špajzky vypadá úžasně!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko já jsem takový syslík :o))). Mám ráda zaplněné regálky s pochutinami a občas to bývá i docela šikovný dárek když jdu k někomu kdo vůbec nezavařuje.
      Krásné dny, u nás nyní bouřka, ale taková ta letní.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko, také už jsem dělala marmeládu z meruněk s levandulí a také s rumem.Poháry vypadají moc dobře....určitě vyzkouším, díky za tip.
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jano s rumem může být vynikající, zkusím příště. Po pohárech se jen zaprášilo.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  4. Zajímavý recept na dezert s meruňkami, určitě vyzkouším. Doslazovat už není třeba? dík Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo přislazovala jsem moučkovým cukrem dle chuti.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  5. Milá Álo, děkuji za tip, meruňky máme rádi ve všech podobách a poháry naše děti nikdy nepohrdnou. Máš lákavou zásobičku, sliny se mi sbíhají.
    Přeji pohodové léto. Lidka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lidko podaruji děti a zásoby se ztenčí, ale dělalm to s radostí a to je důležité. Za chvíli budu zpracovávat zeleninu :-)).
      Krásné dny ti přeji.
      Ála

      Vymazat
  6. Dezert bych si hned dala, vypadá moc lákavě. Zajímavé kombinace džemu, mám inspiraci pro příští rok. Já dělala meruňkový džem a čaj. Kompot jsem nezavařovala, mám ještě z loňska.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čaj jsem ještě nezkoušela, to se peče, že? Tak třeba příští rok.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
    2. Nedělám pečené čaje já je vařím. Pokud máš ráda ovocné čaje, tak ho zkus. Meruňkový, rynglový a švestkový mám moc ráda. letos poprvé jsem vařila jahodový, ale raději mám z černých jeřabin.

      Vymazat
  7. Dezert bych si hned dala, vypadá moc lákavě. Zajímavé kombinace džemu, mám inspiraci pro příští rok. Já dělala meruňkový džem a čaj. Kompot jsem nezavařovala, mám ještě z loňska.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála