pátek 31. července 2015

MERUŇKOVÉ ČATNÍ...

včera uvařené, do sklenic dané.


Zbyla mi poslední mísa meruněk a v jednom komentáři mi napsala dobrá duše Magda, že dělá meruňkové čatní. 
Ihned jsem zavětřila dobrotu a požádala o recept.
Mailem přišel a já se pustila do vaření, domem se linula neskutečná vůně a mně se sbíhaly sliny, když jsem míchala a míchala směs v hrnci.

Požádala jsem Magdu o svolení se zveřejněním receptu a 
zde je :

Meruňkové čatní

1 velkou cibuli osmahnout na oleji dozlatova
přidat plátky ze 3 stroužků česneku
1 kg vypeckovaných meruněk pokrájet
100 ml balsamica
100 ml jablečného octa (nebo z bílého vína)
150 g cukru krystal
1 lžičku soli
- vaříme na mírném plameni až se meruňky rozvaří a směs zhoustne
pak přidáme
1 lžičku kari
l lžičku mletého zázvoru
1 lžičku red curry paste (případně více podle chuti své)

- plnit horké do skleniček, obrátit na 5 minut

Používat ke grilovaným masům...




Manžel ochutnal a jen mlaskal, domnívám se, že příští rok budu muset určitě navařit z větší dávky.

Máte také nějaké oblíbené čatní ?

Já už listuji ve svých nasyslených receptech o zavařování 
zda najdu ještě jiné lákavé recepty...



 
   

4 komentáře:

  1. Teda Alenko, čatní už jsem dlouho nedělala... ale tohle má samé dobré ingredience ... musí být výborné ... akorát šikovné meruňky nemám ... myslím cenově ...
    Tak ať chutná ! Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mne je to Jarko opět nová zkušenost ve zpracování ovoce. V obchodech chtějí za meruňky nehorázné ceny, jsem ráda, že jsme sehnali přímo od sadaře.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, meruňkové jsem nikdy nedělala, ale jednou jsem ho dostala a moc nám chutnalo.
    Já dělám hruškojablkové, recept určitě najdeš na mém blogu.
    Měj se hezky, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko tak to si recept u tebe určitě najdu a vyzkouším.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála