neděle 12. července 2015

LEVANDULOVÉ PALIČKY...

na provonění prádelníků nebo skříní.
Návod na jejich zpracování jsem našla v mém velmi oblíbeném
časopise Krásný venkov a musela hned po sběru vlastní levandule vyzkoušet.
Bohužel letos mám levandule docela málo, keř je již opravdu letitý a
vypadá to, že budu muset obměnit.
Zkusím ho ještě po odkvětu hodně ostříhat, ale už je dost dřevitý, takže to asi nepomůže. Vůbec jsem netušila, že se má stříhat a tak jsem 
ho léta nechala růst tak, jak se mu chtělo...

Ale zpátky k paličkám.








Použijeme levanduli s co nejdelšími stonky, dále potřebujeme
kousek vázacího drátu, krajkovou stužku a špendlík.

1/ Svažte kytičku pevně drátkem a stuhou těsně pod kvítky
a nechte asi hodinu zavadnout, stonky se pak nebudou lámat.
2/ Stonky ohněte přes květy, prsty vytvarujte paličku a držátko
ovažte krajkou.
3/ V místě, kde končí květy, krajku pevně utáhněte a spíchněte
ozdobným špendlíkem.
Paličky nechte na vzdušném místě ještě dobře proschnout.

A tady suším malé svazečky levandule do pytlíčků...


 Ještě nemám všechnu levanduli ostříhanou, u nás je chladněji a tak
přeci jen kvítka jsou později.


Krásné levandulové snění...






 

4 komentáře:

  1. Alenko, ty paličky máš hezké. U nás levandule teprve rozkvítá.. ona je trochu ve stínu ... a taky je letitá. Máme na přímém slunci malou broskvičku a je špatná, budeme ji muset dát pryč... tak uvažuji, že tam zasadím levanduli... je to takový větší kruh zemi a okolo samá tráva ... myslím, že by tam vypadala kouzelně až se rozroste...
    Měj se fajn. jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko to určitě bude hezké. Já mám levanduli na bylinkové zahrádce a jde tam dopolední slunce a tak jí to asi dělá dobře, protože mi léta dělala velikou radost :o).
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  2. Krásná zahrada. Levandule se hlavně nesmí stříhat až do dřeva, jen v měkké části, pak špatně obráží. Paličky vyzkouším, dělám jen svazky.
    Dana z Podkr.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ji ještě možná zkusím ostříhat, ale i tak vysázím novou :o).
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála