středa 15. července 2015

KULTURA V NEDĚLNÍM PODVEČERU...

Každý rok se konají v našem místním kostele sv.Jakuba Staršího hudební slavnosti Antonína Dvořáka, který je bezesporu významnou osobností české hudby. 



Na jeho počest se po celém světě pořádají koncerty a festivaly. Ani naše město není výjimkou, neboť právě zde patnáctiletý Antonín  rok žil a studoval, cvičil prstovou techniku a schopnost číst z listu a měl možnost hrát v goticko-renesančním kostele na varhany, které jsou stále původní.

Hudební slavnosti se město od roku 1999, za nesnadných okolností ohledně financí, snaží stále udržovat a každoročně pořádat. Měli jsme zde možnost uvítat mnoho úžasných hudebních seskupení, nejvíce pozornosti samozřejmě mezi návštěvníky získali např. Pavel Šporcl, Jaroslav Svěcený, Gabriela Demeterová, Andrea Kalivodová, kvarteto Norbert, SoliDeo, Schola Gregoriana Pragensis a mnozí další.

 
V oblasti vážné hudby se příliš nepohybuji, nejsem žádný znalec, ale pokud jsem v termínu pořádání hudebních slavností doma, vždy se účastním a jsem pyšná na to, že se v našem malém městečku koná taková krásná hudební akce.
Jen mne mrzí, že návštěvnost je většinou velmi nízká, chápu, že ne každý má vážnou hudbu v oblibě, ale už jen to, že se program koná v nádherném kostele, v místě našeho bydliště, měli bychom takové konání podporovat a oceňovat snahu města o kulturu jako takovou. 



V neděli slavnosti v první části navštívila se svým programem Jitka Hosprová, která je první českou sólistkou na violu, je světově uznávaná pro své umění. Prezentuje klenoty české violové literatury a světové klasické moderny. Na klavír ji doprovázela Lada Jirásková Bartošová a zpěvem doplňovala mezzosopranistka Eva Garajová. Musím říct, že z uváděných skladeb se mi nelíbily Písně nelaskavé od Petra Ebena, ty mi do ucha příliš nezněly, mám raději klasiku.
V druhé části programu vystoupily opět ženy, a to soubor Musica Dolce Vita, zpěvem mezzosoprán Daniela Demuthová, s flétnou Žofie Vokálková a s harfou Zbyňka Šolcová.


Byl to velmi pěkný nedělní podvečer v zajetí krásné hudby...



 

2 komentáře:

  1. Alenko, úžasná akce a věřím, že jsi pyšná, že je u vás. Překvapila mě malá účast.
    Jak píšeš, už jen to , že se akce koná u vás je důvod jít a udělat si tak trošku svátek a podpořit dobrou věc. Antonín Dvořák .... i kdyby složil jen Novosvětskou ... ta zní snad až do nebes ...
    Měj se fajn. Jarka

    OdpovědětVymazat
  2. Máš Jarko naprostou pravdu a proto mne každý rok mrzí ta nízká účast. Přitom jsou všude plakáty, je to již letitá akce, takže se o ní ve městě ví.
    Krásné dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála