středa 29. července 2015

KOLÁČ...

meruňko - rybízový

Stále ještě mám zbytky meruněk a rybízu.
 Došlo na koláč a proč toto ovoce nesmíchat ? 
Mám v oblibě jeden rychlý, chutný recept.
- 2 hrnky polohrubé mouky
- hrnek cukru
- vanilkový cukr
- 1/2 Hery
spojit ve žmolenku
odebrat hrnek
do zbývajícího přidat
- 2 vejce
- 1/2 prášku do pečiva
- 3/4 hrnku mléka 
těsto na plech s pečícím papírem
ovoce různého druhu
posypat odebranou žmolenkou
péct do růžova

A až se zima zeptá co jsem dělala v létě ?
Mohu již nyní zodpovědně říci, že plnila spíž, mrazák a ještě tomu není konec :o))).
Navařila jsem ovocné meruňkové knedlíky, 40 kusů a zamrazila. Určitě sama sebe budu chválit, až se mi bude hodit rychlý oběd.

Získala jsem kdysi na stránkách Moniky Brýdové tento
skvělý recept a od té doby ovocné knedlíky jinak nedělám 
(ještě občas tvarohové těsto).

500 g polohrubé mouky
1 sáček sušeného droždí (nebo půl čerstvého)
špetka soli
1 vejce
150 ml vlažného mléka
100 ml vlažné vody
4 vrchovaté lžičky moučkového cukru
4 polévkové lžíce oleje

kdo má pekárnu, zapne ji a jde si číst
kdo ne, zadělá v míse ručně a jde si číst...

meruňky vypeckuji a dávám celou
těsto nabírám polévkovou lžící, kterou si moučním v mouce
nechám ještě na vále dokynout
z dávky je cca 20 knedlíků
vařím je v páře 12-15 minut
do pařáčku dám pečící papír, nepřichytnou se 





 
 

6 komentářů:

  1. Alenko, koláč vypadá skvěle, dělám podobný, ale moc mě zaujaly ty knedlíky. U nás se kynuté dělají jen jahodové a borůvkové, jinak tvarohové těsto.
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, pokud budeš mít chuť těsto vyzkoušet, můžeš s jakýmkoli ovocem, jsem zvědavá zda bude u vás chutnat. Knedlíky z tvarohového těsta jsem dělala také s jahodami.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  2. No pááni, ty jsi pilná hospodyňka.-) Koláč dělám podobný:-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však si už říkám zda-li to nepřeháním :o)))).
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko, ani netusis, jaky mi tady delas chute! Uz se tesim domu na moje obycejne peceni..to mi chubi..mej se krasne.Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko Inko jak ráda bych ti vzduchem poslala něco na ochutnání :o)).
      Užívej si pohody u oceánu. Tam já asi nikdy nezavítám...
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála