čtvrtek 23. července 2015

KDYŽ SI VYMYSLÍM RENOVACI...

čehokoliv doma nebo na zahradě, začínám vždy s předstihem
naznačovat své představy a pokud se to setká s náznakem souhlasu,
kuji okamžitě železo dokud je žhavé.
Letos je to akcí několik a začali jsme novou podlahou v kuchyni i s malováním samozřejmě :o).
Kuchyňku mám naštěstí opravdu malou, ale v okamžiku kdy se začne vyklízet vše potřebné, mám pocit, že je nejméně třikrát taková.
Ani vám nemusím popisovat, jak mám všude něco rozstrkaného,ale snažila jsem se zachovávat určitý řád,abych měla přehled kde se co nalézá :o). 
V pondělí vše začalo.
Dopoledne jsem ale musela ještě uvařit další marmeládu, neboť jsme v pátek koupili dvě bedny meruněk přímo od sadaře a já od té doby nedělala nic jiného než marmelády a kompoty.Bylo tím pádem nutné obsadit ještě sporák.
Pak už jsem se se vším vařením a zavařováním přestěhovala na pergolu.
Jak blahořečím rozhodnutí před dvěma roky zakoupit plynový venkovní gril. Není pro mne tím pádem problém vařit oběd venku v pohodě (no než si vše nanosím tak se docela nachodím :o) sem a tam, ale vymyslela jsem si to já, tak musím být pěkně potichu).
Manžel se synem odpoledne vše vyklidili a v úterý ráno se syn pustil do odsekávání dlažby.
Byl statečný a víceméně to zvládl sám. Šikulka můj milovaný.

 Ve středu už začali pokládat novou podlahu, zvolila jsem
plovoucí laminátovou s vyšší zátěžností, dlažbu už nechci.
Výmalba je pouze ve vyšší části linky nad obklady, takže to jim šlo pěkně od ruky.
 Těším se až bude hotovo a vše bude opět na svém místě.

A proč jsem neměla ani čas na blog ?

V pondělí večer nám zavolal mužův taťka, že nám druhý den 
přiveze okurky (které měly být až příští týden).
Jsem v tu chvíli myslela, že padnu na záda.
Ještě jsem musela zpracovat poslední meruňky, takže na okurky jsem fakt náladu neměla, jenže co se dá dělat, když už 
jsou sebrané.
Přivezl mi 20 kg okurek.
A tak do toho všeho "bordelu" jsem včera od rána zpracovávala okurky. Nikdo mi s nimi nemohl pomoci, chlapi měli práce své až dost.
Začala jsem ráno v 10 a ve 14 hodin bylo 52 sklenic připravených k zavaření. Mezitím čištěním jsem ještě vařila láky, aby mi vychladly (máme rodinný recept) a stále jsem kladně hodnotila plynový gril s hořákem. Jinak nevím kdy a kde bych ty okurky vůbec dělala.
Zavařuji ve starém kastrolu, kdysi jsem mívala zavařovací hrnec,
ale tak nějak jsem přešla na tento způsob.
Obyčejné, že ?
A jak jsem to vše ve zdraví v tropických vedrech přežila ?
Odpoledne jsem mezi jednotlivými várkami zavařování trávila čas 
v bazénu a vzpamatovávala jsem se...
Já jsem naprosto plynule ze zpracování 
ovoce přešla na zeleninu a to docela násilnou formou :o).
Krásný letní čas přeji všem.
Já ještě pár dní ho mít odpočinkový rozhodně mít nebudu :o).

10 komentářů:

  1. Alo,tak to jsi se opravdu nenudila!Já už mam také okurky a merunkovou marmeládou hotovou.Přivezl mi je zelinar najednou a o dva dny déle,když se to nejméně hodilo:-0Ale dala jsem to!Tak ať mas brzo hotovou i kuchyn!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko já to také dala a jsem ráda, že mám okurky již uskladněné. Řekla jsem manželovi, že nakládačky nechci ani vidět a on mě jemně upozornil, že na zahradě nám ty naše už taky pěkně jedou. Jen jsem otočila oči v sloup :o)). Letos je máme poprvé na zkoušku zda nám půjdou a ony rostou a rostou...
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  2. Alo,tak to jsi se opravdu nenudila!Já už mam také okurky a merunkovou marmeládou hotovou.Přivezl mi je zelinar najednou a o dva dny déle,když se to nejméně hodilo:-0Ale dala jsem to!Tak ať mas brzo hotovou i kuchyn!

    OdpovědětVymazat
  3. No páni, ty jsi žena činu! Ale když se člověk těší na něco nového, jde všechno snáz, že? Pak se nezapomeň pochlubit s kuchyňkou, jsem zvědavá. Já totiž miluju vše kolem zařizování. Tak držím palce, ať jde vše od ruky a můžeš si hodit nožky nahoru a už si jen užívat.
    Hezké dny, Klárka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hodně se těším až si ty nohy nahoru fakt hodím :o). Co jsme se vrátili z Třeboně jsem se nezastavila Klárko.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko...no, v těch vedrech máte můj obdiv.
    Na mě meruňky a okurky ještě teprve čekají, ale můžu tě ujistit, že celá léta zavařuji úplně stejně "postaru". Žádný zavařovací hrnec jsem nikdy neměla a mít nebudu. Hrnec na kamna a je zavařeno ☺
    Pa pa Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Faktem je Martinko, že si člověk musí nějak vše naplánovat a netuší, že zrovna přijdou taková vedra. Jsem moc ráda, že to budu mít hotové a mezitím budu schánět tapety do pokoje, který chci zrenovovat. Ale to je musím nechat chlapce vydechnout :o))).
      Já měla kdysi takový vysoký hrnec s rourkou uprostřed, tam se strkal teploměr. Moc mi to nevyhovovalo a tenhle způsob je nejlepší.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  5. Pořád se něco děje - a to je dobře :-))) ♥ Iva

    OdpovědětVymazat
  6. Ali, my ženský jsme fakt divní tvorové, že? místo klidu pořád něco vymýšlíme, taky to tak mám. a že zavařuju a vařím a peču a sousedka celý dny sedí na zahradě s knížkou? no a? vůbec mi to neva, mám ráda pohled do regálů plných těch letních dobrot.
    krásný den Majka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála