pátek 24. července 2015

JSEM V ROZPACÍCH...

z letošního LETNÍHO POČASÍ.
Teplo mám velmi ráda, jsem letní znamení a léto pro mne znamená přísun energie na celou zimu. Ráda se vyhřívám na slunci (v rozumné míře samozřejmě) a nabírám teplo do kostí.
Avšak co se děje letos je naprosto nepochopitelné a já čím dál častěji vzpomínám na letní prázdniny kdy jsem byla školačka.
Teploty byly v normálu, akorát na koupání a když se zatáhlo a přišla bouřka, přinesla vláhu, pročistila vzduch a následně bylo opět hezky teplo. Byla jsem stále na koupališti.

Letos ?
Teploty nad 30°C nejsou pro náš organismus to pravé a lze to snášet jen u vody, kdy se můžete postupně zchlazovat.
Jenže ne všichni v tu dobu mohou u vody pobývat, ne každý má zrovna dovolenou.
Je to veliký nápor a zvlášť v těch dnech kdy se po tropických teplotách druhý den naprosto šíleně ochladí a místo plavek na sebe navlékáme pomalu svetry.
Já jsem z toho celá zjančená :o), úplně cítím jak můj organismus je jak na kolotoči.
V tak teplém počasí si nemohu dát zmrzlinu ani příliš studené nápoje, mám okamžitě náběh na angínu.
Už jsem ji v létě několikrát zažila a od té doby si dávám fakt pozor.
Naučila jsem se v parných dnech dům uzavřít, zatáhnout na oknech žaluzie a větrat až večer kdy se vzduch ochladí.
Jako když jsme na dovolené u moře a v pokojích je vše celý den zatažené a zavřené, aby horko nešlo dovnitř.


 
 Jsem šťastná, že máme u domu bazén a mohu se v letošních tropech chladit aniž bych musela cestovat kamkoli z domu za koupáním.

Avšak když vidím fotky od moře, hned bych sbalila pár tílek, šortky, plavky a nasedla do letadla.

Tak někdy příště tě MOŘE přijedu opět obejmout...



 

8 komentářů:

  1. Ano, letošní způsob léta je poněkud neštastný, co je moc, to je prostě moc. Bazének u doma je řešení. Já si letos na léto před 14dny "vymyslela" OP kolena-meniskus a chrupavka - a tak jsem nesmírně ráda tomu, že jsem před 4 roky prosadila domů klimatizaci a rány se mohou tak krásně hojit, neumím si představit, že bych s těmi berlemi,co ted musím min. na 4 týdny lítala po bytě a ještě pilně svičila, kde ostatní kolem nás ted mají pernamentně 31C i přes noc. Rovněž toto počasí musí být víc než jen náročné pro ty, kdo musí pracovat venku na silnicích aj. řemeslníky, ne nadarmo mají jižní národy polední dlouhé siesty,kdysi jsem nechápala, když jsme byli v Bulharsku, proč je mají, dnes už je mi to naprosto jasné. A jinak bych se též ihned sebrala a zmizela k moooooři,ale to na mne letos asi bude čekat až na vánoce.Napřed jsem měla 2 měsíce trvající kašel a ted nožka, no nevadí,kdo si počká, ten se dočká. Krásné léto přeji, už se sluníčko dříve schovává,aspon noci budou brzy snesitelnější.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to přeji rychlé uzdravení, každá operace je náročná. Prý už bude klasické letní počasí, nu uvidíme.
      Krásné dny a děkuji za návštěvu.
      Ála

      Vymazat
  2. Úplně s tebou souhlasím !! barák mám zabedněný :-)) a když jsem venku - jedině někde u potoka - bazén je už taky moc teplý :-(((
    Ale jinak je to super léto - až nám napadne po kolena sníh - budeme aspoň vzpomínat ♥ Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, jak píši mám teplo ráda a léto si chci opravdu užít. Jen ty výkyvy nejsou příliš zvladatelné :o)).
      Ale večery si s mužem užíváme každý večer na pergole při svíčkách, na to budeme v zimě vzpomínat.
      Krásné letní dny.
      Ála

      Vymazat
  3. Ali, taky máme zavřená okna a stažené žaluzie.
    Nejlíp je mi na chatě. Už se těším na koupaliště, ale to skoro neosvěží, voda je teplá jako kafe.
    Příjemný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To opravdu pomáhá, teplota se lépe udrží v normálu.
      Krásné letní dny Álo.

      Vymazat
  4. Alenko, doma se nám daří udržet snesitelnou teplotu, v pondělí jsem obíhala úřady a lidi tam jsem fakt litovala - v 9 ráno tam už měli hrozně...
    Ráda jsem si přečetla článek o denivkách a věřím, že budeš mít brzo kuchyň jako klícku...
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se ani nechce vytáhnout paty z domu a ze zahrady. Když musíme někam zajet, tak rychle rychle a zase hnedka pěkně domů. Je to veliká výhoda, pracujeme z domova oba dva, za to jsem šťastná.
      Krásné dny Helenko.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála