čtvrtek 30. července 2015

FAMÓZNÍ SALÁT Z RYCHLOKVAŠEK...

nebo-li močáků a ty u nás doma máme velmi v oblibě.
Dostatečně nás zásobuje celé léto manželův otec, sám je nakládá.
Vymámila jsem z něj recept a letos jsem si naložila svou první lahev.
Zatím zrají :o).
Z jeho várky jsem včera udělala tento vynikající salát.

salát z močáků

 
rajčata nakrájím na půlkolečka
močáky taktéž
 obojí v poměru 1:1,
přidám pěknou cibuli - můžete nadrobno nebo 
také na půlkolečka (to mám raději),
je možné přidat na nudličky pokrájenou šunku - nedávám, protože ho většinou jíme k něčemu grilovanému,
osolit, opepřit
a nyní můžete kombinovat
 kysanou smetanou s bílým jogurtem
nebo
majonézu s bílým jogurtem,
záleží čemu dáváte přednost 
a obojí je dobré...
Uložte na několik hodin do lednice, ať je opravdu vychlazený,
to chutná báječně. 


  Pak si u stolu hlídáte, aby na vás také zbylo.

Je čas grilování a letních posezení, třeba se vám bude recept na salát hodit
a močáky se dají i koupit na tržnicích nebo jarmarcích, pokud si je nenakládáte sami.
Neváhejte, vyzkoušejte, opravdu doporučuji :o).




 

10 komentářů:

  1. tak to teda asi taky o víkendu zkusím,kvašáky máme taky už hotový(a u nás bysme se po nich taky utloukli!!),dík za tip!!Z.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni jsem zvědavá zda bude salát chutnat i u vás.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  2. Álo, salát vypadá moc lákavě, určitě ho udělám... Močáky? To slyším prvně, ale trefné...
    Hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš to Lidko a já je zase znám jedině pod tímto názvem, už od dětství :o)).
      Krásné letní dny.
      Ála

      Vymazat
  3. Tak rychlokvašky milujeme !! Vzpomínám ještě jako dítě jak mami děsně chutnaly, na ulici jsme si je kupovali a hned jedli, to se nedalo vydržet. No, jako děti jsme chutě podědily. Močáky taky slyším poprvé ... holt jsou to opravdu močáky.
    Salát zní zajímavě!
    Alenko, děláš nám skoro každý den chutě. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také si je Jarko pamatuji z dětství když se prodávaly z dřevěných kádí, vonělo to koprem :o) všude okolo.
      Doteď to bylo ovoce a začne se za chvíli zpracovávat zelenina, rajčata na zahradě začala konečně červenat, cukety sbírám každý den, papriky se ve skleníku pěkně vybarvují, moc se na vše těším.
      Krásné dny.
      Ála
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko, moc diky za recept. Jeste udelat ty rychlokvasky..Krasne dny..Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem zvědavá na ty své zda budou tak dobré jako je mívá tchán. Až se vrátíš opět domů, třeba na nějakém trhu nakoupíš.
      Krásné dny Inko.
      Áka

      Vymazat
  5. Alenko, nejdřív ty močáky budu muset udělat, a pak budu díky tobě i salátkovat...
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko já je každý rok měla bez práce, dostali jsme od dědy, ale letos zkouším sama. Pokud si je také naložíš a vyzkoušíš salát, dej vědět zda i u vás chutnal.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála