čtvrtek 4. června 2015

ZELENINA NA NAŠÍ ZAHRADĚ...

je součástí našeho snažení nejenom při pěstování
květin a keřů, ale také něčeho zdravého, co
si hlavně můžeme utrhnout a hned sníst.
Nejdříve jsme si vystačili kdysi s "fóliákem", 
ve kterém muž úspěšně pěstoval papriky, rajčata, hadovky.
Jenže v určitém životním období bylo stále 
méně a méně času.
A když zprvu příjemná práce člověka přestane bavit
a začne ji dělat s vnitřním přinucením a přemlouváním, je lepší
se na vše vybodnout.
Fóliák šel k zemi...

 


Uplynulo několik let a můj muž zryl záhonek, 
zasadil jahody. Další rok přiryl opět kus a vysadil
rajčata, cibuli.
Neudělala jsem nic lepšího, než že jsem mu řekla ať 
si koupí pořádný skleník a může se tam 
dloubat už od jara.
Učinil tak...

Okamžitě jsem začala nahlas upozorňovat na skutečnost,
že já se budu starat o kytky a on tedy o tu zeleninu.
Bylo rozhodnuto.

A jak myslíte, že je vše dnes ?
On se mi "vrtá" do kytek a já chodím zápasit
s plevelem jak do skleníku, tak na záhonky :o).
Ovšem musím říct, že za ty okamžiky když si ráno 
jdu ustřihnout hadovku, do košíku dám pár rajčat,
 vytáhnu cibuli, přihodím cuketu, to ohýbání hřbetu
stojí...

Loni na podzim mi přestěhoval na zahradě sušák na
prádlo, protože na tom místě bude super záhon
na brambory.
Už nám krásně lezou. 


A cože všechno letos máme za 
zeleninu ?

Ředkvičky (snědeno), hlávkový salát (snědeno), 
kedlubny (právě zužitkováváme),
hadovky, papriky, rajčata,
hrášek, cibule, česnek, brambory,
cukety,dýně Hokaido, špenát, nakládačky...
Víc se nám už nevešlo :o).

Zkoušela jsem loni lilek, brokolici, kapustu.
Boj s housenkami jsem věčně prohrávala.
Lilek byl malinký jak ve skleníku, tak venku, že
už to znovu zkoušet nebudu.

Fotila jsem ráno, navečer vše vyplela... neměla 
jsem to udělat obráceně :o)?
Nejdříve mít čisto a pak fotit.






4 komentáře:

  1. Álo, vy jste pracovití zahradníci. Je fakt, že není nad to si utrhnout cokoli na zahradě a hned zbaštit nebo použít v kuchyni.
    Tak ať vám to dobře roste a vy máte tím pádem hodně radosti.
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsou ty odměny za práci - zbaštit a spotřebovat. Na to se vždy velice těším. Někdy si říkáme s mužem, jestli by nebylo lepší jen sekat trávu :o))), jenže nám by to asi chybělo.
      Krásné dny Jarko.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, máte krásnou a plodnou zahradu a jak čtu, ani práce na ní není nudná :o)
    Moc se mi líbí ta tvá polévka, vyzkouším, já ji dělám trochu jinak.
    Hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo bez práce nejsou koláče, v našem případě zelenina. Na víkend mám v plánu více odpočinku.
      Jsem zvědavá zda ti ta má polévka bude chutnat.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála