neděle 21. června 2015

SÝROVÉ OPLATKY...

jejich zhotovení je rychlovka pokud máte pomocníka.
A nejsou to šikovné ruce manžela či dětské, je to

o p l a t k o v a č






Jednoduchý oplatkovač zakoupený asi před dvěma roky v Tchibu
ve slevě za necelou pětistovku - no odolejte, že ?

A tak míváme občas domácí slané oplatky.

Recept pro zájemkyně :

300g hladké mouky
půl lžičky soli
půl lžičky jedlé sody
půl lžičky koření (oregáno, provensálské - jaké máte v oblibě)
125 g Hery nebo másla
125 ml šlehačky
100 g sýra nastrouhaného (Eidam, Niva je také dobrá)
1 vejce

- těsto je krásně vláčné, děláme malé kuličky a ty vkládáme do 
rozehřátého oplatkovače.
Oplatky jsou krásně tenoučké a to je asi jediný rozdíl mezi vaflovačem a tímto
přístrojem, ty teflonové plotýnky na sebe krásně přiléhají...
Dají se v něm také dělat sladké kornoutky na zmrzlinu (u přístroje byla přiložená malá kuchařka), zkoušela jsem je,
je to trochu pracnější. Úplně horké se natáčejí na takový plastový
kornoutek - musí se použít rukavice na ruce, jinak to dost pálí :o)) .





4 komentáře:

  1. Páni, tak tuhle vymoženost nemám a koukám, co se s ní dá všechno vykouzlit...
    Alenko, měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z téhle hromady jsem ochutnala si 4 kousky, jen se zaprášilo. Musím brzy napéct další.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  2. Ali, ten přístroj vidím poprvé. Moc mě zaujal.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani nevím zda ho ještě Tchibo nabízí. Ale možná, že by se oplatkovač dal sehnat i jinde.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála