úterý 2. června 2015

SPÁRY JAKO SNÍH...

Spáry mezi dlaždičkami jsou jednou
z méně příjemných úklidových částí při řádné
hygieně v koupelnách.


Máme dost železitou vodu a tak se
příjemná barva spár za nějaký čas mění
na zrzavou.
Nesnáším to...

A tak se chytám jakýchkoli rad.
Třeba například těchto :

* vydrhněte spáry ústní vodou s obsahem 
bělícího prostředku

* špínu odstraňte dosud nepoužitou gumou na
tužce, která má stejnou šířku jako spáry

* pastou z 1 dílu boraxu, 2 dílů
jedlé sody a 1 dílu vody vydrhněte spáry
s pomocí kartáčku za zuby

* chomáče vaty namočte do bělicícho
prostředku a na několik hodin je
přiložte na nejvíce znečištěná místa, lze
je i připevnit lepicí páskou

* když už jsou spáry tak staré, že se
drolí, existuje speciální dlátko, kterým
je vydlabete a nanesete  novou spárovací
hmotu 

Z té poslední rady by měl "radost" můj muž.

Používám také často Savo do koupelen,
postříkám, nechám působit a spláchnu vodou.
A hodně větrám :o)
(i když dnes je tento pach již přijatelnější
než v jiných dobách)

Našla jsem ještě jednu radu na 
bezúdržbovou vanu :

* zkuste umýt vanu aviváží, voda bude
po stěnách lépe stékat a nezanechá
šmouhy.


To je pro dnešek vše z TIPŮ A RAD...


 




 

2 komentáře:

  1. Alenko, takové rady se vždycky hodí, taky nesnáším špinavé spáry!
    Známí mi říkal o spárovačce, která se nešpiní - prý... Kdyby to fungovalo...
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to by mne zajímalo Helenko, loni manžel ve druhé koupelně, kde je sprchový kout celé spáry opravoval. No motal se na tom malém kousku celý zpocený, raději jsem tam ani nechodila nakouknout, slyšela jsem to slovní "ulevování" až do obýváku...
      TAké hezký večer.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála