středa 3. června 2015

POLÉVKA INDICKÁ MRKVOVÁ...

 tak na tu si vzpomněl můj syn včera, když
jsem nahlas přemýšlela co k obědu.
No vida, jak se umí krásně zapojit :o).
Mrkev se doma nacházela, tak žádný problém
ke zhotovení této lahodné, a také rychlé, polévky nebyl.


Někdo krémové polévky nemá v oblibě, 
ale jak už jsem několikrát psala, my 
jsme prostě polívkoví...

Recept pro zájemce :

cibule
několik mrkví
kousek másla nebo olivový olej
kurkuma a kari
vývar (zeleninový, kuřecí apod.- dávám kostku)
hrstička rozinek
smetana
cukr (dala jsem lžičku přírodního)
citr.šťáva
zakysaná smetana (na dochucení)

Cibuli orestujeme na másle či na olivovém oleji,
přidáme pokrájenou mrkev, kurkumu a kari po půl lžičce,
zalijeme vývarem.
Když je mrkev měkká, dochutíme solí, citronovou šťávou
a cukrem, rozmixujeme.
Přidáme rozinky a zavaříme smetanu,
na talíři můžeme zdobit rozsekanými píniovými oříšky
(ty nemívám) nebo kešu oříšky (ty raději sním samotné)
a kysanou smetanou.
  






 

8 komentářů:

  1. Tedy tu neznám ale vypadá velice lákavě :o)
    Měj se Álo krásně :o)
    Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, stojí za vyzkoušení, je to zase jiná chuť :o)).
      A já velice ráda zkouším vše nové...
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  2. Ahoj Ala. Tuto polievku nepoznam, ale urcite vyskusam. Mam rada jednoduche a rychle varenie. Casu je vzdy malo, ze? Pozdravujem a zelam pekne dni. A ako ti ide relaxovanie? Podla prispevkov mam dojem, ze stale pracujes ;o) pa Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Katko, jsem zvědavá zda vám bude chutnat, dej vědět :o). U nás zapadla mezi oblíbené okamžitě.
      V pondělí jsem začala chodit na rehabilitaci, nahřívání, masáž a cviky, za týden znovu a tak uvidím jak se zadaří. Snažím se více odpočívat, ale já jsem hrozný poděs, jakmile jen tak sedím na zahradě, už mi to nedá a jdu tam kousek vyplít, tam něco zalít. No a domácnost ? Tam se také nedá příliš dlouho zahálet - no co ti mám povídat, každá z nás to zná :o))).
      Krásné dny Katko.
      Ála

      Vymazat
  3. Álo, díky za recept, tak tu určitě udělám. Já říkám, polívek není nikdy dost - máme je moc rádi - husté nehusté. V poslední době jsem začala používat kurkumu - tak do toho jdu hned zítra.
    Krásné letní dny ! Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko doufám, že zachutná také u vás doma, je krásně žluťoučká tou kurkumou, takže lahodí i oku.
      Krásné letní dny přeji také.
      Ála

      Vymazat
  4. Álo, taky jsme polévkoví a tak díky za recept- Tu jsem ještě nedělala. určitě zkusím..Krásné dny Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko jsem zvědavá zda bude i u vás chutnat :o).
      Měj se prima.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála