pondělí 29. června 2015

MÁTE PROBLÉM S KOMÁRY ?...

Pokud se chystáte na dovolenou do přírody a budete pobývat v kempu či na chatách v blízkosti rybníků, řek či potoků,
 mohli by vás obtěžovat komáři ve zvýšeném množství a útočit ze všech stran,
lze použít i tuto maličkost.

Rada mi přišla na mail a tak se podělím.

Limetky nebo citrony překrojte na polovinu a vtlačte dovnitř voňavé hřebíčky.

Komáři prý budou prchat...



Beru sebou do Třeboně citróny a pytlík hřebíčku,  a v penzionu si dám na stolek takto připravené, co kdyby náhodou :o) v noci po  nás šli...
V lahvičce mám v Alpě naložený hřebíček, to bude na potírání.
A ještě musím připravit roztok na klíšťata.

Návod na přípravu tinktury proti klíšťatům

 

 

Složení: 1 pytlík (cca 100 g) rozmarýnu, 1 lžíce bílého vinného octa, 1 l vody.
Postup přípravy:
1. 1 litr vody přivedeme do varu
2. Odstavíme a vložíme do něj rozmarýn, který necháme louhovat do vychladnutí
3. Po vylouhování a vychladnutí přefiltrujeme a přidáme 1 lžící bílého vinného octa
4. Uchováváme v ledničce
Návod na používání:
Tinkturu vlejeme do prázdného rozprašovače a před každou vycházkou do lesa nebo na zahradu či chatu rozprášíme tinkturu po těle. Tento přípravek je účinný, žádné klíště se nepřichytne.
 
 
Nevím čím to je, ale na mne klíšťata se přisávají velice ráda a loni jsem měla velice nepěknou reakci po jeho odstranění.
Lékař mi musel nechat udělat testy na boreliozu, které se potvrdily, takže přeléčení antibiotiky mne neminulo.
 
Hezké letní dny bez štípanců.
 
 
 
 
 




4 komentáře:

  1. To teda vyskusam...ktovie, ci tinktura proti kliestom funguje aj na psikoch :-) vyskusame :-) dakujem za tip...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chce to prostě vyzkoušet na vlastní kůži :o))

      Vymazat
  2. Alenko, není nad přípravu, tyhle potvůrky dovedou zkazit dovolenou i dny po ní...
    Ať se ti vyhýbají a děkuji za rady!
    Hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na mne všechno hrozně leze - komáři, klíšťata a tak já se chytám každé rady co nesmrdí chemií :o))

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála