čtvrtek 4. června 2015

LÉČILA JSEM...

včera mého muže bylinkami.
Ráno vstal s bolestí v krku, koukal
jak nakopnutý drn.
Naštěstí ten den byl doma, nikam nemusel odjet.

 

Okamžitě jsem šla na zahradu,
utrhla lístek netřesku, omyla
a dala pokyn k jeho pomalému rozžvýkání, posléze vyplivnutí.
Díval se na mne rozpačitě.
Myslíš to vážně ?
Myslím...
Nu tak dobrá.
Učinil.

Dala jsem vařit vodu, natrhala mátu a šalvěj,
připravila odvar.
To budeš kloktat až to vychladne.
Myslíš to vážně ?
Myslím...
Nu tak dobrá.
Učinil.

Po čase jsem dala opět vařit vodu,
pokrájela zázvor, zalila, nechala luhovat,
přidala med a pár kapek citronu.
To vypiješ co nejvíce teplé.
Myslíš to vážně ?
Myslím...
Nu tak dobrá.
Učinil.

Pak ulehl na gauč a usnul, spal asi tři hodiny,
když se probral, ptám se jak mu je.
Ty Álo, ono je mi nějak lépe.

No vidíš...

A zřejmě začne věřit těm MÝM bylinkám.

 

16 komentářů:

  1. Múdro, Alenka! Pomáhajú i bylinky samotné, i to, že im veríme :-) Dúfam, že i tvojmu mužovi včera pomohli a že bude fit.
    Krásny deň! Vierka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vierko jsem sama překvapená, jak se cítil lépe a dneska sám od sebe ještě chtěl požvýkat kousek netřesku...Jsem ráda.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. To bylo tak krásné jak se vůbec nevzpíral :o))).

      Vymazat
  3. Alenko, máš vzorného manžela, ví, že chceš pro něj jen to nejlepší! Všechny tyhle čáry taky používám, ale udivil mě ten netřesk, to jsem neznala...
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. O netřesku jsem se dočetla u Kuchařky ze Svatojánu-bylinky odkaz na fb a tam má jadnotlivé fotky s popisem. Také jsem byla překvapená jak je prý vynikající na záněty uší a na bolesti v krku. To psali i v komentářích jako zkušenosti.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  5. Álo, ... není nad bylinky... ale že se dá použít i netřesk, to jsem nevěděla ... tak jsem zase chytřejší..
    Pěkné dny přeju. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem to Jarko nevěděla a jsem moc ráda, že jsem na tuto informaci narazila. Muž se cítí velice zdravě :o).
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  6. Alenko...rozdrcený netřesk v gáze léčí ušní záněty. Kdyby náhodou :-)))
    Pa Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano Martinko, to tam právě také psali a náš Matýsek odmala trpí na záněty oušek a tak jakmile by se něco opět objevilo, netřesku mám dost.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  7. Netřesk? To jsem nevěděla--děkuju Álo za prima informaci i já ho na své zahrádce mám :o) Měj se moc hezky.
    Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem Martinko byla překvapená. Má bylinková zahrádka se rozrůstá a rozrůstá. Už suším co se dá.
      Měj hezký víkend.
      Ála

      Vymazat
  8. Rozžvýkat netřesk? Stále se člověk učí...
    Álo, děkuji za skvělé a moudré články.
    Přeji krásné dny. Lidka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I já se Lidko neustále učím a jsem za to ráda.
      Já děkuji, že jsi mou čtenářkou :o). Tvůj příspěvek 1000 kuliček jsem četla mužovi a jen souhlasně pokyvoval hlavou. Pak jsme si dlouze povídali o čase, který máme před sebou...Děkuji za připomenutí.
      Krásné dny i tobě.
      Ála

      Vymazat
  9. Netřesk je pro mě taky novinka. Pěkný den, Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I pro mne Pavle byla.
      Děkuji za návštěvu a přeji krásné dny.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála