úterý 16. června 2015

KREATIVNÍ LÁTKOVÁ KNÍŽKA...

pro našeho Jonáška, který zítra
oslaví své 1.narozeniny.



Když si vzpomenu na loňský rok a jeho příchod na svět, nebylo vše tak růžové. Narodilo se to naše sluníčko o dva měsíce dříve a mamince dával pěkně zabrat, neboť aby se jeho prudký příchod oddaloval, trávila několik týdnů v nemocnici, v těch největších vedrech a byla moc statečná.
Měla náš veliký obdiv, doma byla pětiletá Amálka, které se velmi stýskalo po mamince a mamince zase po ní.
Nakonec Jonášek zvítězil a vybojoval si prostě to své narození stejně dřív, lékařům navzdory.
Vážil 1,70 kg a měřil 43 cm.
Byl to veliký bojovník od začátku, i když tolik křehounký, že jsme se na něj všichni báli jen sáhnout.
Vše po zdravotní stránce dopadlo výborně a dneska je z něj smíšek a kluk jak má být, staví se kolem nábytku a rehabilitační sestra si může říkat co chce, že na vše má čas. On ne, on chce u všeho být, je zvědavý a tak si vše dělá po svém.
A my všichni z něj máme nesmírnou radost.
Je to naše malé velké sluníčko.

Před několika týdny mi poslala Gábinka odkaz, abych se podívala na úžasné látkové knížky pro děti a jestli bych s její tvorbou do toho šla s ní, že by to byl krásný dárek k jeho prvním narozeninám.
Mně se to moc líbilo a tak jsem na to kývla.

No opravdu jsem nevěděla do čeho jdu.
Šicí stroj mám, šít na něm umím a kdysi jsem šila hodně, ale zase takové zkušenosti s miniaturními věcmi nemám a tak mne zhotovení hodně potrápilo.

Rodiče vše nastříhali, připravili jednotlivé stránky jak by měly vypadat a já to měla vše ušít. Ono to vypadalo jednoduše, ale opak byl pravdou.
Když jsem to vše viděla, docela jsem se zalekla, ale pak jsem si řekla, že kdo nic nezkusí, nic nezkazí a když bude nejhůř, koupím základní látky nové, dílky z donesených zbytků fleeců znovu nastříhám a půjdu do toho znovu... :o)

- tohle mi přinesli -

  
Vybraly jsme s Gábinkou látky, vnitřní výztuhu a já se do toho pustila.
Málem jsem nespala několik nocí, jak jsem neustále přemýšlela jak to zvládnout, jak to nepokazit, jak ty malé kousíčky obšít, jak tam našít ty malé částečky suchých zipů, jak to pak vše dát hlavně dohromady...
Některé dílky byly tak malinké, že jsem to obšívala v ruce.










Byly ty perné chvilky, měla jsem obavy, že to prostě nezvládnu.
Jenže jsem naštěstí trpělivá a pak - bylo to pro Jonáška, tak jsem to prostě musela dokázat.
V neděli večer v půl sedmé jsem volala Gábince - HOTOVO.

Co se týká kvality šití, na to hrdá vůbec nejsem, ale pracovala jsem na té knížce celým svým srdcem a s láskou k Jonáškovi.
I kdyby jen krátký čas mu knížka přinesla radost a rozvíjela jeho kreativitu, rád si s ní hrál, bude to pro mne ta největší odměna.
Jeho úsměv na tváři, jeho ručičky na stránkách...

 

 

29 komentářů:

  1. Tedy, Alenko, já jen zírám!!!! Jsi hvězda jasná!!! To muselo dát tolik práce a trpělivosti. A je to nejkrásnější dárek, jaký můžeš takovému broučkovi dát. Klobouk dolů a veliký potlesk!
    Měj se fajn, Klárka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klárko až se tady červenám, děkuji za pochvalu. Já i váhala, zda tohle veledílo mám dát vůbec na blog a jít s kůží na trh, protože je mezi vámi blogerkami tolik šikovných lidiček...Ale pak jsem si řekla, je to hračka a ne do šicí soutěže :o))).
      Díky opravdu.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko,
    úžasná hračka pro malého Jonáška :-)
    myslím, že bude mít velký úspěch !
    Jsi šikovná švadlenka !
    Já malému z hraček šila jen medvěda a ceduláček a ještě mám v plná pár věcí vyrobit.
    Teď jede v knížkách, ale musí, tam být samá auta, motorky, letadla,...to bych neušila ;-)
    Byla jsem v neděli na úžasné výstavě, mrkni ke mě na blog.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko já jsem nejvíc zvědavá jestli ho nějaký obrázek z toho zaujme :o)). Pak dám vědět jak to dopadlo a snad se mi podaří i něco nafotit. Autíčka jsem na zbylou stránku nažehlovala a bohužel jsem si s tím jen vše zkomplikovala, protože i když jsem zažehlovala přes pečící papír a opatrně, tím že už vše bylo ušité, nedošlo mi, že se mi speče vnitřní výztuha s látkou a celé se mi to nakrabatí. To se mi chtělo brečet, trochu jsem to napravila, ale stránka už je mírně krabatá...
      Na tvůj příspěvek z výstavy jsem v rychlosti již včera jukala, ale nestihla jsem napsat komentík, jdu to napravit :o)).
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
    2. Álo,
      díky ti za dlouhý komentík :-)
      Bohužel je to tak, většina podniků v Čechách skončila a my dnes nekvalitní zboží dovážíme :-(

      Vymazat
  3. Álo to je překrásná práce.Přeji Jonáškovi krásný radostný život:)))Můj Matyáš se také tak narodil měl 1.80kilo,ale zvládl to a dnes tu lítá po ulici a všechy dohnal i tou výškou:))))Mějte se krásně tam u vás.Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni moc děkuji, opravdu. My jsme hrozně šťastní, že vše je v pořádku a tak jak má být, žádné komplikace a on opravdu vše v pohodě dohání. Já měla všechny tři kluky s váhou přes 4 kila, takže pro mne to byl neskutečný mrňousek :o))).
      Měj krásné dny i ty, i když jsou tolik hektické pro tebe.
      Ála

      Vymazat
    2. Holky zlatý, můj vnouček měl jen 58 dkg, já říkám, že se nenarodil, že byl vytažený a štěstí převeliké, že maminka byla na udržování v Motole, takže byly všechny funkce hned zajištěny, napojeny a klučík je pěkný a zdravý, bylo mu už 6.
      Álo, jsi šikula. Jonáškovi vše nej a nej. Přečtu zpětně blog. Jsem ostuda, ani jsem neragovala na tvůj výlet do našeho kraje.
      Dana z Podkr.

      Vymazat
    3. Jéminkote takhle maličký ? Jsou to fakt zázraky co lékaři umí udělat a ti špuntíčci jsou neskuteční bojovníci. Tak to byl náš Jonášek "macík". Děkuji za přání Dani a přeji krásné dny do Podkrkonoší :o).
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko, opravdu máš můj obdiv, vyrobila jsi pro vnoučka krásný dárek...jsi šikulka.
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani děkuji, snad se mu bude líbit :o).
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko - babičko, to láska tě poháněla a pomáhala ti! A je to vidět! Moc krásné, jak to napsané, tak to ušité!
    Jonáškovi přeji všechno nej, teď nejvíc potřebuje zdraví a milující rodinu. Tu už má!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, překonala jsem sama sebe a to jen díky tomu, že to bylo pro Jonáška :o)).
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  6. Páni... to je nádhera ... to je naprosto parádní dárek ... a jak pracný ...Alenko, jsi moc šikovná.
    Ať se má Jonášek moc a moc dobře.
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, pracné to bylo, ale hlavně mou nezkušeností, možná že podruhé by to šlo lépe, ale ono podruhé už nebude :o))). Raději zůstanu u háčkování.
      Děkuji.
      Ála

      Vymazat
    2. Nikdy neříkej nikdy, Alenko:-)

      Vymazat
    3. No je to pravda Ajko, člověk nikdy neví kde a jak bude opět pokoušet štěstí :o))).

      Vymazat
  7. Paráda Ali, jsi šikulka, knížka je moc pěkná:-) Mě teprv čeká, a že je do vánoc už jen půl roku, asi bych měla začít:-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ajko ty jsi veliká švadlenka jak jsem se dívala na tvém blogu, takže ty přimhouři obě oči :o) !!
      Pokud budeš šít také knížku, tak ta tvá bude zajisté skvostná. A do vánoce je přeci jen ještě času dost, neboj.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
    2. Jéje Ali, tak za vekou švadlenku bych se nepovažovala:-)) Skvostná nevím, hlavně musí být trvanlivá a pratelná:-) Pro mě čas tak akorát, minimálně měsíc bude trvat než vymyslim stránky a další měsíc než seženu omalovánky na obkreslení obrázků, fakt z ruky nenakreslim ani kolečko.-D:-D

      Vymazat
    3. Tak doufám, že se s ní pak pěkně na blogu pochlubíš :o).

      Vymazat
  8. Reaguji na Váš příspěvek u Kuchařky ze Svatojánu u špaget se zahradnickým pestem. Já používám v tomto období místo špenátu i mladé lístky červené řepy, ředkviček nebo jakéhokoliv salátu. Jsou křehké a dobré. I mírně podušené jsou výborné. Takřka k nerozeznání od špenátu. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééé Jitko děkuji Vám za radu, určitě teda na zahradu po něčem šáhnu :o).
      Mějte krásné dny a přijďte někdy sem ke mně zase na návštěvu.
      Ála

      Vymazat
  9. Alenko, jste šikovná a Jonášek dostane krásný dárek. Přeji mu hodně zdravíčka. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc a moc děkuji, i za Jonáška :o).
      Přeji krásné dny a děkuji za návštěvu, přijďte mne zase někdy navštívit :o).
      Ála

      Vymazat
  10. Ahoj Alenka! Knižku si ušila prekrásnu, obdivujem tvoju trpezlivosť. Jonáškovi všetko naj k prvým narodeninám, veľa zdravia a jeho rodičom prajem, nech im robí len a len radosť a už žiadne starosti (moja, dnes už takmer 14-ročná dcéra Anička, sa narodila tiež v 31. týždni a s rovnakými mierami ako on, dnes sa mi už tomu ani veriť nechce, keď na ňu pozriem).
    Krásny deň! Vierka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vierko, tak to moc ráda slyším, že tvá Anička vše dohnala tak, že by nikdo nevěřil jak malá se narodila. Jsou to úžasné zázraky. A přání vyřídím, Jonáškovi je budu šeptat do ouška.
      Přeji krásné dny.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála