sobota 27. června 2015

DOMÁCÍ JAHODOVÁ ZMRZLINA...



není žádná novinka, spousta z vás dělá zmrzliny různých příchutí, 
podle různých receptů.
Já jsem svoji první zmrzlinu bez zmrzlinovače /nechci kupovat další spotřebič
do mé malé kuchyně, těžko hledám místo :o(.../
zkoušela loni, obyčejnou vanilkovou a vůbec se mi nepovedla. 
Byla to zmrzlá krusta a nic víc, ani chuťově žádná sláva.
To mne na delší dobu odradilo, ale letos mi to opět nedalo a rozhodla jsem se, že
vyzkouším jahodovou, když mám zrovna po ruce tolik jahod.
Sesbírala jsem z našeho záhonu a ještě nám přivezl děda.
V mé nové Kuchařce ze Svatojánu byl recept, který mne zaujal a tak 
jsem nakoupila všechny potřebné ingredience a vše zpracovala.
Bylo toho hodně z 1,5 kg jahod.

Recept pro zájemce :

1 - 1,5 kg ovoce 
cukr podle chuti a kyselosti ovoce
500 g bílého jogurtu
250 ml zakysané smetany
500 ml smetany ke šlehání (našleháme)

 
Dala jsem do misek, strčila do mrazáku a těšila se na druhý den jak připravím
úžasné poháry.
Otevřela misku a tam nedobytná zmrzlina :o))).
Musela jsem rychle ochutnat a tak jsem škrábala lžičkou jak kočka nenasytná.
Mňam, to ale byla dobrota.
Nu nic, určitě jsem měla zmrzlinu alespoň po dvou hodinách promíchávat,
sice to v receptu napsané nebylo, ale bylo mi to nadmíru jasné.
Já bláhová očekávala, že když jsou v tom našlehané dvě šlehačky, že to bude mít
krásnou konzistenci jako když si kelímek koupím v obchodě.
Nic se však nestalo tak zásadního, protože jsme ji nechali chvíli "povolit" a pak už šla 
krásně nabírat.
Musím říct, že jsem tu dobrotu ani nestihla nazdobit ve sklence...






10 komentářů:

  1. Podobně netrpělivě škrábu já svoji jahodovou dřeň :-) a tvoje smetanovo jahodová zmrzlinka vypadá výborně
    www.siraelxy.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můj muž miluje "škrabací", tak jsem mu udělala radost :o))

      Vymazat
  2. Jahodovou můžu:-) Ale jsem rozmazlená zmrzlinovačem:-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já na spotřebiče mám docela málo místa v kuchyni :o(((....

      Vymazat
  3. Alenko, vypadá krásně a zrovna teď bych si ji dala :-) Radka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se zmrzlinou musím v létě opatrně, když je veliké horko mám sklon k angíně :o))

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála