pondělí 8. června 2015

BYLINKOVÁNÍ...

Na blogu Martiny  je krásný bylinkový seriál a já se
s nadšením tam chodím inspirovat.
Každý rok si říkám co všechno si nasuším
a pak mi z toho vyjde akorát meduňka a máta.
Letos to snad bude opravdu jinak.

Mám již nasušený hloh,






 zpracovala jsem smrkové výhonky
na med,


v neděli jsem vyrobila
pivoňkové tonikum,



 
suším koření - yzop, dobromysl, majoránku,
libeček...a postupně budou přibývat další.


U nás v ulici pozoruji bez, zda má
již řádně rozkvetlé květy, v týdnu bych již mohla
sbírat.
Přemýšlím kam zajdu na lipové květy, když jsou
stromy veliké, nedosáhnu na větve :o)).
Chystám se na meduňkový sirup, tak snad
nedopadne tak špatně jako loni bezový, který se
mi zkazil.




Ale hlavně sháním nádoby, zjistila jsem, že
domácí zásoby sklenic jsou vhodné akorát na zavařování,
nejsem vůbec vybavena šikovnými lahvičkami.

V neděli jsem sklidila můj první špenát listový.
Vařila jsem k obědu hovězí na česneku s bramborovými
špalíčky a špenátem.
Při obědě jsme si říkali, že máme domácí brambory
(poslední z loňska), z našeho záhonu špenát
a přímo od farmáře hovězí maso,
takže takové malé Bio produkty... :o)

Zbylé špenátové listy jsem zamrazila a muž 
mi vysel na záhon další várku semínek.

A za pár dní si odnesu ze skleníku první 
dvě hadovky.


To jsou ty malé odměny za člověčí snažení
mít z úrodné půdy alespoň trochu malý užitek...





6 komentářů:

  1. Ahoj Alenko...tak super!
    Bylinkuješ parádně, jen tak dál.
    Sirup kdyžtak po nalití do lahví zasterilizuj, nebude se tolik kazit.
    Pa a hezký den, Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Martinko, dneska jsem naložila meduňku na sirup, tak uvidím jak se mi zadaří.
      Měj se.
      Ála

      Vymazat
  2. Téda to je bylinek!Musím zkusit ještě nějaký sirup.Hezké dny...Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když už mi na zahradě tak hezky rostou, tak ať jsou co nejvíce k užitku :o)).
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  3. No pááni, ty jsi pilná hospodyňka:-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :o)))) já jen dělám to co mne baví. A někdy toho je opravdu hodně najednou...
      Krásné dny Ajko i když zrovna deštivé.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála