neděle 3. května 2015

ZÁZVOR...



je zázračný a většina z nás
ho používá nejenom jako koření,
ale především jako lék.



Za svůj věčně mladý vzhled vděčí prý Asijci každodenní konzumaci zázvoru, který považují za všelék.


Co všechno tato exotická rostlina umí :

 - dezinfikuje a likviduje záněty a horečku
 - zázvorový čaj a koupele pomáhají při chřipce, nachlazení
 - tlumí nevolnosti, zažívací obtíže, bolesti hlavy,nervozitu 
 - působí preventivně proti astmatu, vysokému tlaku, nemocem
   jater a údajně také proti rakovině vaječníků a slinivky
 - podporuje chuť k jídlu a usnadňuje trávení
 - žvýkání čerstvého zázvoru tiší bolest zubů
 
 
nakládaný růžový zázvor gari používají v Japonsku
 

 


zázvorový sladký nápoj Sekoteng - Japonsko, Indonésie
 
 


zázvorové víno - Velká Británie
 
 


Přeji všem stálé zdraví.
 
 

 
 
 

8 komentářů:

  1. A můžeš si ho vypěstovat sama doma :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu? To ke mně ještě nedorazilo ;-)), musím to napravit.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, bez zázvoru si už život neumím představit. Vařím s ním, miluji čaj. Loni jsem dělala zázvorový sirup, udělám ho znovu, byl skvělý!
    Moc tě zdravím, mám můj obdiv za ten cyklistický výkon!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko také ho hodně používám, ale sirup jsem ještě nedělala, máš recept na blogu?
      No výkon, napoprvé to docela šlo ;-))) po té zimě.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko i já se často léčím zázvorem--ale asi bych ho měla konzumovat i preventivně.
    Měj s ehezky.
    Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobré jsou i zázvorové limonády, ty mají říz :-)).
      Měj se Marti.
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko, miluji zázvorový čaj! A párkrát jsem dávala zázvor do číny. Ale u nás v rodině ho moc nemusí - nemají rádi pálivé, to jen já mám takovou plechovou pusu :-) Měj se krásně! Radka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám také ráda když to má šmrnc a můj muž moc ne ;-). Ale zázvorový čaj má rád.
      Krásné dny Radu.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála