středa 6. května 2015

ZAHRADNÍ ZÁKOUTÍ...

rozkvétajících kytiček.
Každý den se jdu "projít" a pokochat se
malebnou paletou rozvíjejících se poupátek,
malými kvítkami skalniček,
promlouvám si s novými trvalkami,
aby se jim u nás na zahradě dobře dařilo a líbilo.

 Nová růžička, tu mi koupil manžel,
o to víc mne těší, že krásně začala 
nasazovat poupátka.
Zdá se, že se zabydlí...
   




Tařičky jsou tak něžné...


Pro okolí můžu vypadat tak trochu jak bláznivá,
ale to se fakt jinak nedá než dávat najevo radost.
Nyní je všechno tak krásné, tak zářivé a
postupně se rozvíjející. 


Hořec je nový, malinký, ale kvete...

Trýzel vyšší a nižší, dvě různé barvy... 

Jemně narůžovělý rhododendron,
jehož ulomená větvička mi rozkvetla doma v obýváku
(viz foto vpravo nahoře)...

A konečně nám rozkvetly narcisky co 
jsou jak svatební závoj...

Jen mi je nějaký brouččí predátor statečně ožírá.
Teda to se domnívám, nikoho jsem zatím 
nepřistihla, ale květ před rozvinutím
úplně sežere...

Má procházka zahradou končí.



P.S. Žádný brouk - už jsem na žrouta přišla, klasický slimejš, hnusák, postrach zahrad. Vyšplhal si po stonku a žral jen ty voňavé květy. Načapala jsem ho při činu. Tak jsem si narcisky všechny otrhala do vázy. A on můj atak na něj nepřežil...Už vylézají z úkrytů. Nesnáším je !!!













12 komentářů:

  1. Máš to nádherné! Taky se kochám každým kvítečkem a výhonkem, je to veliká radost.
    Pa, Klárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Klárko, některé rostlinky jsou malinké, letos jsem jich hodně kupovala nových, protože jsme předělávali loni jedno místo na zahradě a tak jsem to celé přeměnila.
      Hezký den.
      Ála

      Vymazat
  2. Ala, som na tom rovnako, slimacisko zozral moje tulipany. Tento rok sa mojej zahradke nevenujem dostatocne, lebo mam 8 tyzdnovu dcerku a na zahrade casto pobehuje nas pes, tak nechcem pouzivat chemiu na slimaky. Poriadne ma jeduju slimaciska, tento rok som upustila aj od salatu, aby ma to nebolelo, ze ho zozeru. Pekne dni Ti zelam, Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, tak to máš krásné starosti s maličkou dceruškou, to moc blahopřeji. Přišlo štěstí do rodiny, jak já říkávám :o).
      Se slimáky je to šílený boj, který neustále oni vyhrávají, množí se tak rychle, že se nedají vyhubit a bohužel přírodního nepřítele nemají žádného, a to je hodně špatné.
      I tobě krásné dny s dcerunkou :o).
      Ála

      Vymazat
  3. Jak já závidím zahrady.....můj panelákový byt má jen lodžii :-( Ale i tam mi kvetou mini macešky, aksamitníky a bylinky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo buď ráda i za tu lodžii :o)).
      Jinak zahrada je krásná záležitost pro potěchu ducha, ale musím zodpovědně říct, že je to pěkný fyzický záhul, když chceš mít všechno hezké a v pořádku. A pak ti nezbývá tolik času na výlety, na toulky, na nicnedělání :o)). I když já musím říct, že si všechny tyhle věci snažím nenechat zahradou vzít a urputně spolu závodíme. Chvíli vyhrávám já, chvíli ona :o))...
      Ale je to moje splněné přání už když jsem byla malá holčička - chci mít svoji zahradu - tak mám co jsem chtěla :o).
      Ála

      Vymazat
  4. Alwnko, máš spoustu krásných kytiček, hlavně ty bílé narcisky, ty měla babička...
    A slimáci po dnešním dešti jistě povyrostou, stejně jako tráva a plevel :o)
    Pěkný večer přeji, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, po mém včerejším zjištění, že slimáci naši zahradu opět vzali útokem, zakoupil granule a vše řádně prosypal. A celé léto je budeme hubit - musím říct, že přímo vraždit - ale jiná cesta není. Žádného nepřítele nemají než člověka....
      A plevel ? To nejhorší mám za sebou - po zimě. Jenže, tento víkend jsme pryč, další víkend jsme pryč - a plevel mi krásně zase všechen vyroste kde jen se dá. A tak zase začne stejný kolotoč - kyblík, rukavice, lopatička a jedu, jedu, jedu :o)))). No není to krása ?
      A já si chci na zahradě někam zalízt s knížkou a číst, číst, číst si. Kdypak na to asi tak dojde ?
      Jo to kdybych věděla.
      pa Ála

      Vymazat
  5. Omlouvám se za to zkomolené jméno!!!!
    H.

    OdpovědětVymazat
  6. Všechno kvete jedna radost:-) O slimácích ani nemluv, taky nás berou útokem. Salát jsem letos vzdala, cukety mají petkové čepičky ... vloni jsem měla pětadvacet sazenic, zbylo pět:-))) Plevel moc neřeším, teda takový ten drobný, má maličké kořínky a zeleninu neutiskuje, tak ho nechávám žít.-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já záhony se zeleninou obsypávám rozmačkanými skořápkami z vajíček. Trochu to na slimáky zabírá, pořežou se o ně.

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála