sobota 30. května 2015

ZAHRADNÍ KOČKOVÁNÍ...

Mívali jsme kdysi dávno kočku domácí, spíš venkovní.
Kvůli myším.
Ty když vidím, skáču na stoly, žídle, kamkoli vysoko :o).
Tenhle pocit už mám odmala.
Bydleli jsme v domě, který stál u říčky, která protékala městem.
Dům byl postarší a tak ve sklepě byli myši, na půdě byli myši
a já se jich vždy děsivě bála.
Nevím dodnes proč, když je ta myška tak malá, ale tak
to vždy bylo, je a bude.
Jediné co se dokážu ovládnout je, že nekřičím, neřvu, nehysterčím.
Jen jsem jak v transu :o).



A tak když jsme se z paneláku odstěhovali 
do nového domku, který je na konci ulice hned vedle louky,
 první moje myšlenka byla, že tady budou myši,
sem se nám budou stahovat na zimu.
Jak já to tady přežiju.
Jedině s kočkou.
Pořídit kočku samozřejmě není žádný problém, stačilo
se jen poptat...
Chtěli jsme kocoura a jeden známý se dušoval,
že to je opravdu kocourek.
Nebyl...

Takže pak nastával věčný problém co s koťaty,
nestíhali jsme ji dát vykastrovat
(a tehdy se to ani moc nedělalo)
a tolik kamarádů, kterým bychom stále vnucovali
koťata, jsme ani neměli.
Bylo rozhodnuto, že až nás poslední kočka
opustí, už si jinou nepořídíme.

A tak se také stalo.

Naši sousedi si posléze pořídili dva kocoury, 
ti si vzali naši zahradu za svůj prostor a čistili
ho od myší i u nás.

Avšak nastal problém s tím, že si to u nás
samozřejmě také začali značkovat.
Chodí nám "stříkat" na hlavní dveře, do pergoly, 
na stromky a keře, hrabou nám v záhonech své záchůdky,
jen myši na rohožky nám naštěstí neskládají.

Nedávno v časopise vyšlo povídání co na cizí kočky
platí, aby vám nelezly do zahrady a neničily 
vaše rostliny a jak je od návštěvy účinně odradit.






1/ Chilli
Nasypejte na zahradu chilli koření. Pokud ho kočky neucítí už na dálku, po prvním přímém kontaktu s ním už se nevrátí.

2/ Voda
Připravte si vodu do misky, a jakmile kočka přijde, zkuste jí vylít vodu na hlavu. Jestli se vám to podaří, máte vyhráno, protože kočka si vaší zahradu spojí s nepříjemnou zkušeností. Podobně poslouží i vodní rozprašovač.

3/ Trny
Větvičky a stonky ostříhané z růží nevyhazujte. Rozložte je do zeleninových a květinových záhonů - díky nim se budou kočky držet v dostatečné vzdálenosti.

4/ Nepříjemné pachy
Kočky nesnášejí některé vůně, třeba octa, levandule nebo citrusů. Ucítí-li je ze zahrady, nebudou se přibližovat. Když rozložíte na záhony citronovou kůru, obohatíte tím navíc půdu.

Tu citronovou kůru bych mohla vyzkoušet , není to nic co by kočičkám mohlo ublížit a nám to třeba konečně přestane kolem domu "zapáchat" kocouřinou :o).
 

Něco vám pošeptám - nedávno mne napadlo, že
by se mi líbil chlupatý kocourek... :o)





4 komentáře:

  1. Ájo, všechny čtyři body jsem jako nečetla.... a kocourka si pořiďte... je s ním krásný život... i když se toulá (zdědili jsme nekastrovaného, tak si žije ten svůj kocouří život)...
    Mějte se fajn. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to chápu ... jenže postříkané dveře "provoní" celý dům a moc příjemné to není :o). Zvířatům bych nikdy neublížila, hodně je respektuji.
      Mějte Jarko krásné dny a kocourek ať se vám vždy z toulek vrátí.
      Ála

      Vymazat
    2. Álo, vím, že byste zvířatům neublížila, vy určitě ne... tak jsem to nemyslela.
      Mějte se hezky a hodně radosti z pivoněk. Jarka

      Vymazat
    3. Ano z pivoněk mám letos velikou radost, ta barva je nádherná a konečně se už rozrostla a bez výčitek jsem si ustříhla i domů.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála