pátek 29. května 2015

VOJENSKÁ SLUŽBA...


 ilustrační foto - Wikipedie


byla kdysi povinná a absolventi vysokých škol
museli nastoupit na jeden rok.
Svatbu jsme měli v dubnu a v září můj muž narukoval.
Bydleli jsme v onom bytě 3+1, kterým mne při žádosti
o ruku naprosto "oslnil" a očekávali narození 
našeho prvního miminka.
Nebylo to tehdy lehké období, byla jsem hodně sama, na sídlišti
nikoho neznala a bylo mi dost často smutno.
A tak jsem každý den po večerech psala dopisy :o).
Můj muž se snažil ze všech sil, aby dostával opušťáky
a při každé možné příležitosti přijel domů.
Jednou se tak nějak poštěstilo, že uprostřed týdne
se najednou zjevil doma. Vzhledem k tomu, že nebyly mobily
a neměli jsme ani pevnou linku, nikdy jsem dopředu nic
nevěděla. A tak to bylo vždy překvapení.
Opuštění posádky "načerno" měl vždy nějak zabezpečené ze všech 
možných stran, aby to neprasklo, že je pryč a nemá povolený opušťák.
Bylo to tenkrát v období nacvičování spartakiády a on
doprovázel cvičící vojáky při nějakém přesunu. Domluvil si, že ho vysadí 
v Praze, on si zajede vlakem domů a pak až se budou vracet, zase ho naberou v Praze. Vymyšlené to měli chlapci bezvadně.  V kasárnách ho nikdo nebude shánět, protože je na doprovodu a tam na tom místě o něm nikdo neví.
Byl doma do druhého dne.
Pamatuji se jako dnes, že jsem ten den vařila zrovna rajskou omáčku :o)
a najednou zazvonila pošťačka, že má telegram pro mého muže.
Ten vyskočil, řekl, že to je pěkný průser a po dočtení sbalil pingl, jídla se ani nedotknul, lípl mi pusu
a mazal na autobus.
Byla jsem celá rozklepaná, že ho zavřou. 

Nevěřila jsem vlastním očím, když v pátek v noci přijel domů
na povolený opušťák :o)).
Prý ho velitel pěkně seřval, vyhrožoval že ho zavře až zčerná, že co si dovoluje je vrchol, ale protože opušťák už měl napsaný a povolený
z minula, tak mu ho nechal i když se prý chytal za hlavu :o)...
__

Jednou ho zase kontrolovala hlídka na nádraží, měl všechno v pořádku a tak ho alespoň přinutili se nechat ostříhat, že má málo krátké vlasy. 
Když přijel tak jsem se zděsila, byl skoro dohola :o)).


A takových podobných příhod jsme během roku měli vícero.



Náš nejstarší syn zažil roční vojenskou službu, protřední
nastoupil na civilní vojenskou službu (pracoval v dětském domově)
a nejmladší už neměl povinnost, ta byla zrušena.

Říkalo se, že vojna z chlapce udělá muže :o).

Já nevím, myslím si, že to jde i bez vojny...






Když mě brali za vojáka 

Jaromír Nohavica 

Když mě brali za vojáka
stříhali mě dohola
vypadal jsem jako blbec
jak ti všichni dokola-la-la-la
jak ti všichni dokola

Zavřeli mě do kasáren
začali mě učiti
jak mám správný voják býti
a svou zemi chrániti-ti-ti-ti
a svou zemi chrániti

Na pokoji po večerce
ke zdi jsem se přitulil
vzpomněl jsem si na svou milou
krásně jsem si zabulil-lil-lil-lil
krásně jsem si zabulil

Když přijela po půl roce
měl jsem zrovna zápal plic
po chodbě furt někdo chodil
tak nebylo z toho nic nic nic nic
tak nebylo z toho nic

Neplačte vy oči móje
ona za to nemohla, protože
mladá holka lásku potřebúje,
tak si k lásce pomohla -la -la -la
tak si k lásce pomohla.

Major nosí velkou hvězdu
před branou ho potkala
řek jí že má zrovna volný kvartýr
tak se sbalit nechala-la-la-la
tak se sbalit nechala

Co je komu do vojáka
když ho holka zradila
nashledanou pane Fráňo Šrámku
písnička už skončila-la-la-la
jakpak se vám líbila-la-la-la
no nic moc extra nebyla.


4 komentáře:

  1. ... taky bych mohla vyprávět a taky si myslím, že to jde i bez vojny a bez válek by to šlo docela určitě!
    Alenko,měj hezký den,Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A když začnou chlapi vyprávět mezi sebou o vojenské službě - no to jsou příběhy :o)).
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, měly jsme to opravdu obě podobné. Akorát můj muž se díky přestěhování mamky domů moc nedostal. Byl od té doby tzv. politicky nespolehlivý...Já jsem také ráda, že už teď vojna být nemusí. Měj krásný víkend..Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko to muselo být dost smutné období i pro tebe. Až když se vrátili, tak se vlastně sžívali i těmi prťousky...
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála