neděle 31. května 2015

TRADIČNÍ TVAROHOVÝ KOLÁČ...

mám převelice ráda,
a protože v lednici byly dva tvarohy, bylo 
rozhodnuto co v sobotu upeču.





 Měla jsem domácí vejce (ne vlastní :o), slepičky nemáme) a na barvě
upečeného koláče to je znát, tvaroh je žluťoučký
a těsto též.


A kdo by měl zájem, je zde recept :

125 g polohrubé mouky
2 žloutky
70 g másla
40 g cukru

- zpracujeme na vále na těsto a namačkáme
do vymazané koláčové formy 
(válet se příliš nedá, rukama je to nejlepší)

500 g tvarohu
80 g změklého másla
80 g cukru
3 vejce
šťáva a kůra z 1 citronu

- ušleháme sníh a ten zlehka vmícháme
do rozšlehaného tvarohu s cukrem, máslem,
 žloutky a šťávou z citronu i s kůrou.

Trouba rozehřátá na 175 °C a pečeme cca 50 min.
Těsně před uplynutím tohoto času jsem si ještě
našlehala zbylé dva bílky z vajec do těsta,
bylo škoda je nevyužít.
Sníh jsem lžící nakupila na tvaroh,
posypala mandlovými plátky 
a nechala zrůžovět.
Poté jsem troubu vypnula, otevřela
dvířka a koláč nechala
20 min "táhnout".















 

4 komentáře:

  1. Alenko, vypadá moc dobře, píšu si. Adam miluje tvarohové!
    Se zájmem jsem si přečetla příspěvek o kočkách - i z naší zahrady si cizí kočky dělají záchod... Nemůžu nechat asi sedáky pod pergolou, hned jsou pošlapané i potrhané... Ani našeho psa se moc nebojí a on je moula...
    Měj hezkou neděli, pa Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě bude Adamovi chutnat když má rád tvarohové.
      Také nemůžu nechat sedáky na židlích na pergole a občas se kocour projde i po stole a zanechá blátivé stopy ;-)).
      Měj se Helenko a pěknou neděli.
      Ála

      Vymazat
  2. Álo, to vypadá jednoduše a chutně. Máme rádi tvarohové sladkosti. Určitě brzy vyzkouším.
    Přeju hezké teplé dny, které nás čekají. Jarka

    OdpovědětVymazat
  3. Tvarohový já ráda, a ještě ovoce nahoru ... to pak nemá chybu.-))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála