úterý 26. května 2015

ŠPAGETY SE ZELENINOVOU OMÁČKOU...

Dneska byla od rána má hlava prázdná ohledně nápadu
co uvařit.
S polévkou mi pomohla Kuchařka ze Svatojánu :o)

a to

RYCHLÁ POLÉVKA







Na třech lžících oleje orestujeme cibuli, vsypeme
celozrnnou špaldovou mouku
 (zrovna před pár dny jsem si ji koupila)
a vymícháme světlou jíšku.
Nahrubo nastrouháme mrkev, celer, na nudličky pokrájíme
bílé zelí
(to jsem nutně potřebovala zbytek sdělat - výborně).
Zalijeme 1,5 l zeleninovým vývarem nebo vodou,
přidáme 100 g červené čočky
(ta je moc dobrá),
osolíme a vaříme 10-20 minut.
Do talířů s hotovou polévkou jsem pokrájela
čerstvý libeček.
To byla vůně.

A co dál ?
Uvařila jsem si kávu a přestala jsem na to myslet.



Pak jsem otevřela lednici a našla :


řapíkatý celer, oranžovou papriku, bílou papriku,
malou cuketu,
oloupala červenou cibuli.

No ano, pro pány trochu anglické slaniny
(pokud bych si vařila pro sebe - vynechám).
Zbytek rajčatového pyré, na ochucení
česnek (už mám jen svůj naložený v soli),
jako koření jsem zvolila gyros a dobromysl,
v hmoždíři potloukla koriandr (ten jsem si
loni nasušila).









Tak je připraveno a jdeme na věc.

Trochu olivového oleje, cibuli, anglickou slaninu a vše
restuji na pánvi. Vsypu koření, dám lžičku česneku a nechám rozvonět.
 Mezitím si veškerou zeleninu krájím na malé kousky.
Vložím do pánve a občas zamíchám, osolím,
přileji pyré.
Hlídám, aby byla zelenina "na skus křupavá", nesmí se rozvařit.
Nakonec přiliji trochu smetany na zjemnění omáčky a 
lehce povařím.




Nastrouhaný sýr si přidává na talíř každý podle své chuti.

A oběd byl v cukuletu :o).



 



  

4 komentáře:

  1. Takové vaření mám nejradši, co dům dal....a bývají to ty nejlepší dobrůtky. Jsi evidentně žena činu :-)
    Tak pa, u nás je dnes zima jako.....budu slušná, tak to jistí deka a teplý čaj.
    Klárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :o)) jo žena činu při vaření to jsem a musím být. Vařit celý život pro pět lidí, nyní teda už jen pro tři, někdy dalo docela zabrat, hlavně vymyslet CO. A také nechci trávit celý život u sporáku i když vařím ráda a vaření mne baví. Musím si ale občas ulehčit celý ten proces - jako každá ženská.
      Já dopoledne na chvíli i zapnula plyn (ač nerada), pršelo a bylo to jak píšeš, a taky na čaj a deku. Po obědě sluníčko, docela tepleji a už zase nesvítí...
      Léto už přijď mezi nás !!!
      Ála

      Vymazat
  2. Výborná rychlovka "co dům dal"

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála