úterý 5. května 2015

PROSBA...

Netušíte některá ze zahradnic
co za neplechu mají na listech
naše rybízy ?
Najednou jsme zjistili rozsáhlé
skvrny u červeného rybízu,
který máme od loňska.





Jsem z toho docela vyplašená,
nevypadá to vůbec dobře.
Je mi jasné, že budeme muset
asi stříkat chemií...

Kdyby náhodou někdo z vás věděl
o co se jedná a ještě
navíc měl dobrou radu - budu vděčná.

Děkuji předem velice.

 

10 komentářů:

  1. Álo, tak přesně tenhle problém jsem řešila minulý týden :-o
    Donesla jsem list i do našeho místního zahradnického krámku a ani oni si nevěděli úplně rady!
    Prozkoumala jsem rybíz pozorněji a zjistila, že na něm jsou schované mšice ;-)
    Postříkala jsem tedy rybíz přípravkem proti nim, konkrétně Mospilanem a zatím máme po problému :-)
    Konzultovala jsem to ještě s majiteli příslušného krámku a oni mi to odsouhlasili, jen mě ještě upozornili, že se to může opakovat a pak by to mohla býti i nějaká i jiná choroba :-o
    Tak ať se ti je podaří také zlikvidovat!
    My momentálně zase řešíme v domě mravence.
    Zkusili jsme už všechno možné, ale zatím jsme nenalezli místo odkud se berou :-)
    Vždy na pár dní zmizí a pak se zase objeví :-o

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, zítra manžel jede do většího města kde je takový jeden starší pán v obchůdku se zahradnickými potřebami, umí dobře poradit a tak poveze lístek sebou. Je fakt, že jsem to zkoumala bez brýlí, tak mšice jsem nezahlédla. Ráno shlédnu s brýlemi.
      Ohledně mravenců nahlédni do dubnového mého příspěvku - Potírání škůdců.
      Díky za radu.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, neporadím, ale pamatuji si, že tchán takové listy na rybízech a i na broskvoni otrhával - není to nějaká strupovitost?
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko já je také začala otrhávat, ale nevím zda by na rybízu pak něco zbylo, zdá se jich být hodně. A manžel před chvílí četl v časopise Flóra, že by to mohlo být Americké padlí. Tak nevím, co si o tom mám myslet ? Že by nám se poslali, jako kdysi mandelinku, nyní nějaké padlí ? To si dělám legraci :o))).
      No hlavně abychom to nějak ochránili.
      Ála

      Vymazat
  3. měli jsme to předloni-vypadá to opravdu na americké padlí.u nás to dopadlo tak,že jsme nakonec stromek museli vykopat a spálit.tím nechcu strašit...a přeju,abyste stromek zachránili...hodně štěstí!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jejda, to by mne hodně mrzelo, přijít o dva stromky rybízu sotva začaly mít obsypáno.
      Ale to bychom je snad už museli tím pádem koupit stromek napadený ze zahradnictví...
      No uvidíme.
      Děkuji Zdeni za informaci.
      Ála

      Vymazat
  4. Tipla bych spíš mšice nebo nějaký hmyz, padlí jde spíš po angreštu a je to plíseň. Nemuseli jste koupit napadený stromek, padlí se přenáší vzduchem. Měli jsme ho na angreštu skoro každoročně a vedle na rybízech nic. Tak šel angrešt pryč, stejně jsme měli jen jeden stromek na trhání do pusy, nechali jsme jen rybízy:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jsem zvědavá, rybízy jsou vedle sebe čtyři, tyhle dva napadené jsou pozdější odrůdy. Kdysi jsme měli také angrešt několikrát napadený až musel jít pryč. A po letech jsme opět nakoupili rybízy a angrešty a hned nějaká kalamita. To mne mrzí.

      Vymazat
  5. Tak jsou to opravdu mšice, chtělo to lupu a říkal pán z obchůdku, že letos toho bude hrozně moc. Mírná zima, havěti plno.

    OdpovědětVymazat
  6. A při aplikaci postřiku jsme zjistili, že na keřovitém rybízu nám nějací "milý" ptáčkové ožírají malé zalené bobulky :o(((. Tak jsem stříhala proužky alobalu a zavěšovala. Netuším, zda je to odradí. Tak já nevím. V zimě ptáčky krmím, jsem ráda když si na pergoele stavějí hnízdo a vyvedou mladé a oni se mi odmění tím, že mi sežerou co se dá ?? To asi není spravedlivé, že ?

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála