čtvrtek 14. května 2015

ODPOČINEK...

...jsem si včera musela naordinovat a na zahradě vůbec nepracovat, můj muž na mne pečlivě dohlížel zda to dodržuji.

V poslední době mám bolesti v zádech - to není nic neobvyklého, s tímto problém se potýká mnoho lidí - a to tak úpěnlivé, že už jsem byla nucena konzultovat se svou praktickou lékařkou co s tím.
Její prvotní domněnka byla, že se může jednat o zánět, když bolest vystřeluje až do kyčle a nasadila léky. Bolest se sice zmírnila, ale neodešla :o). Z následných výsledků z RTG je prý patrné, že se jedná o degenerativní změny obratle a ke všemu vychýlení mírně doleva páteře. A je to... zřejmě se budu muset naučít žít s bolestí a pomáhat si určitými cviky.
Dostala jsem poukaz na rehabilitaci, kde mi budou dávat parafín, budou mne masírovat a naučí mne cviky. Tak jsem se byla objednat a mám to na celý červen.


Jezdit na kole můžu, chodit na túry také, ale když to přeženu a nedám si během výkonu víc přestávek, je zle. 

Štve mne to, ale co nadělám ? Můj muž mi řekl - podívej se do občanky milá zlatá. Paní doktorka mi zase řekla, že jsem ještě mladá...

Můj švagr kdysi skončil s takovými bolestmi v nemocnici a na operaci. Tak to bych nerada.

Naučím se víc odpočívat, šetřit silami, dávat si menší cíle co vše zvládnout a budu cvičit ty správné cviky - to si sama sobě slibuji.





Musíme přeci z našich vnuků Matýska a Jonáška vychovat správné turisty a cyklisty :o))


Miluji túry, výlety, výšlapy, jízdy na kole a nechci se ničeho vzdát. Budu trpělivá a vše se v dobré obrátí, jsem optimista...





Lék na všechny nemoci a strasti,
obavy, smutky a zločiny lidskosti tkví
v jediném slově - LÁSKA.

Lydia M.Child


16 komentářů:

  1. Alenko,
    i já se od února potýkám s bolestmi zad :-o
    Nikdy jsme s nimi výraznější problémy neměla, ale asi je to tím, jak tahám Šímu po rukách / více než 11kg/ a jednostranně zatěžuji páteř.
    Mě moc pomohla fyzioterapeutka,chodím k ní pravidelně zhruba po 2 měsících a také tejpování zad.
    Naučila mě pár cviků,které si doma cvičím, ale přiznám se, že každý den to nedávám.
    Jinak také jezdíme na kole, pracujeme na zahradě,....cviky a způsobem života se bolesti dají udržet snesitelnějšími v životě, ale člověk už musí počítat s tím, že ho občas pozlobí záda více!
    Ale každý má prý něco!
    Tak ať tě záda bolí co nejméně a můžeš se stále radov\t ze života :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko moc děkuji za povzbuzení :o). Vím, že bolesti zad trápí hodně moc lidí, jen jsem nečekala, že to bude i u mne. Na bolesti zad jsem trpěla vždy jen v těhotenství - také se všichni kluci narodili s váhou přes 4 kg, takže jsem měla co nosit :o))). Myslela jsem, že když nejsem pecivál, dost se "hýbu" tak to bude v pohodě i s přibývajícím věkem a ono mne to takhle najednou trápí.
      Uvidím co mi vše poradí až začnu chodit v červnu na rehabilitace, pevně věřím, že se vše v dobré obrátí.
      Co je to prosím tejpování zad ? Nic mi to neříká :o).
      Ilonko měj hezké dny a děkuji za zastavení.
      Ála

      Vymazat
    2. Alo,
      já je také neznala, ale jsou to barevné nalepovací pásky.
      Dají se normálně koupit ve specializovaných obchodech nebo i v akcích v Tchibu a Lidlu / já je mám odtud/.
      Hodně je využívají sportovci a fyzicky aktivní lidé.
      Názory se na ně různí, ale já s nimi mám zatím jen ty nejlepší zkušenosti.
      Více se dozvíš, třeba tady :
      http://www.tejpovani.cz/
      Tak ať záda bolí co nejméně!

      Vymazat
    3. No jo vlastně, o tom jsem už slyšela, ale nějak jsem si ten výraz řádně neuložila v mozkovně :o)). Díky za informaci.
      Dneska celý den bez bolesti.

      Vymazat
  2. Alenko s tvým optimismem to určitě bude lepší a lepší. Jen to nesmíš přijmout jako hotovou věc, že už budeš mít vždycky potíže. Nedej se! Držím ti palce!
    Krásné dny plné radosti, Klárka..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak Klárko, nechci mít potíže a neustále řešit bolest a tím pádem se vyhýbat činnostem, které by mi ji mohly prohlubovat. Musím se s tím poprat a najít způsob jak si ulevovat, ale vše si dopřát. Vím, že to zvládnu, musím :o).
      Říká se, že když má člověk silné bolesti v zádech, že si na svá bedra příliš nakládá, tzn. nejen fyzicky, ale i psychicky. Tak nevím, ale nyní mám období hodně radosté, šťastné a pohodové. Kluci mají své životy a vedou si dobře, což mně přináší veliké potěšení. Že by dozvuky když "zlobili" jako dospělí a maminky rady neposlouchali :o)))) ??
      Klárko měj hezké dny.
      Ála

      Vymazat
  3. Álo i já jsem objednaná na rehabilitace - nárok je 2x do roka a tak se snažím toho využívat.Protože většinou když mě záda chytnou tak když se objednám a čekací doba je tady u nás pomalu měsíc ...Momentálně mě záda tolik netrápí-ale preventivně jdu protože na ně také trpím :o(
    Měj s emoc hezky.
    Martina
    A parafin je prima věc také na něj chodívám--krásně prohřeje tělo před masáží a cviky :o)
    No a já na zahrádce včera měla tolik práce a víš co se stalo?
    Přišla jsem položila jsem si do trávy svetr na něj jsem ulehla a zírala do oblak a pozorovala měnící se obláčky :o)
    Neudělala jsem lautr nic--ale příjemně mě to dobilo baterky :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti i já čekala dlouhou objednací dobu, ale byla jsem překvapená, že za 14 dní se do toho pustím. Vím, že na postižené místo má přijít suché teplo, to mi dělá dobře.
      To, že sis včera na zahrádce takhle nádherně odpočinula, je báječné a tak to má být. Já totiž asi málo odpočívám. Chvíli si sednu a už zase pokukuji po práci a hned se zvedám a jdu to udělat. Jsme s mužem oba stejní. A tak jsme si řekli, že budeme občas také řádně lenošit :o)).
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  4. Dej mi kousek Tvého optimismu♥...No ale na druhou stranu,jiná možnost prostě není:-)).
    Je fakt,že Tě pochopitelně s nadsázkou čekají same hezké věci:-)...
    Srdečně zdravím.M

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už ti ho Míšo posílám :o)).
      Jsou horší nemoci a bolesti, tohle je sice hodně nepříjemné, když si nemůžu občas ani sednout - no prostě na WC - chodím nahnutá nebo pajdám :o))), ale určitě to půjde rozcvičit, rozhýbat, napravit. A holt mi není dvacet, ani třicet, ani čtyřicet - tralalalalá.
      Beru to tak, že mne měsíc někdo bude opečovávat :o)).
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko, moc držím palce. Mě začala záda bolet pře 3 lety a to pořádně. Do té doby jsem si myslela, že ten koho bolí záda, že přehání. Zjistila jsem, že opak je pravdou. Bolest mi vystřelovala z bederní páteře do lýtka a to tak hodně, že se mi chtělo až brečet! Ušla jsem 100 metrů a musela se kvůli bolesti zastavit. Když to trvalo už 5 měsíců a bolesti nepřestávaly ( přes veškeré masáže, parafíny, spousty prášků z neurologie, kapačky a pořád nic), tak jsem prosila, že chci na operaci, protože jsem si nedovedla představit život takhle. Připadala jsem si jak stoletá. Najednou jako zázrakem ze dne na den - nic. Povolilo to ( prý se to nějak opouzdřilo). Od září do května to trvalo. Teď cvičím, ale občas mě to zase pobolívá, brní mě do nohy, ale zdaleka to není, co to bylo. Cvičím tzv. osmičky svým pozadím:o) a pomáhá to..Moc držím palce a neboj! Určitě to bude dobré...Ještě mi moc pomohl olej z třezalky. Říkají tomu svatojánský olej.Dá se to koupit i v lékárně..mazala jsem si ta záda a hlavně hodně tepla. Určitě ještě kluky na tůrách proženete:o)..Měj se krásně. Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Inko, tak naprosto si dovedu představit co jsi prožívala. Mně to vystřeluje spíš do kyčle, anebo jen v té bederní části vlevo úpěnlivá bolest. Nyní jsme dva dny pilně odpočívala tak se to hodně zlepšilo, ale žádná výhra zatím to není. Jakmile vařím a postávám, nebo se často ohýbám, je to nanovo.
      Já jsem si koupila od Justu krém s arnikou, ale asi to není ono, zkusím sehnat ten olej z třezalky, děkuji za tip.
      Mé kamarádce (mladší než já) zase vystřeluje bolest do lýtka, jak píšeš ty, mívá šílené křeče v noci do nohy.
      Krásné dny ve zdraví.
      Ála

      Vymazat
  6. Alenko, to mě moc mrzí! Záda trápí kde koho... asi jedna z civilizačních chorob. Taky mě docela bolívala, ale od té doby, co chodím pravidelně cvičit je to dobré! Věřila bych těm cvikům! A co plavání, to by tě nebavilo? Na záda se taky hodně doporučuje!
    Ať je brzo líp!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko já také věřím, že mi poradí cviky, které mi udělají dobře. A plavání ? No na to se nesmírně těším, jen co bude teplá voda v bazénu, budu tam furt namočená :o). Naštěstí máme už hodně let bazén na zahradě a tak nemusím nikam jezdit. To mi lékařka také hodně doporučovala.
      Jsem na tom tak, že mi dneska syn, který má v neděli narozeniny, řekl - mami a nechceš ten dort raději koupit, když ti není dobře ? A další syn přišel a - mami musíš odpočívat, ale opravdu nic nedělej ! A včera prostřední - mami tebe ta bolest vůbec nepřechází, viď ?- no nejsou zlatí ??
      Krásné dny ti přeji.
      Ála

      Vymazat
  7. Ahoj Ala. Ja na velke stastie nepoznam bolest chrbta. Ak ma obcas pobolieva viem, ze rano to bude Ok. Ale viem, ze vekom co to pride, ale to ma stale cas. Tebe zelam aby cvicenie zabralo a aby si dokazala viac relaxovat ( vylozit nohy ) Drzim palce. Pa Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, buď velice ráda, já jsem to také tak mívala když mne kdysi záda bolela, do rána bylo hej.... Jenže takovou bolest jako nyní jsem nikdy nemívala. Je to holt opotřebování kostiček :o).
      A napsala si mi to dobře - vyložit nohy. To budu dělat mnohem víc než dosud.
      Díky za souznění a přeji krásné dny tam k vám.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála