pátek 8. května 2015

NAKOUKNEME ...

na chvilku do mé knihovny.


 
Jako první knihu od tohoto spisovatele jsem četla

Tisíce planoucích sluncí.

Zachycení života afghánských žen mne
naprosto ke knize připoutalo a nemohla 
jsem se od knihy odtrhnout. 
Mnohokrát mi bylo opravdu do pláče.
Po přečtení jsem byla šťastná, že žiji právě zde a že
jsem Evropanka.


Anotace z obálky "

Marjam je pouhých patnáct let, když ji pošlou do Kábulu, aby se provdala za pětačtyřicetiletého Rašída. O necelých dvacet let později vyroste mezi Marjam a dospívající dívkou Lajlou ze sousedství silné pouto podobné vztahu matky s dcerou. Když se dostane k moci Tálibán, už tak neutěšený život se promění v zoufalý boj s hladem, krutostí a neustálým strachem. Láska však dokáže člověka pohnout k nečekaným skutkům a překvapivým hrdinstvím překonat i nesmírně bolestivé překážky.




Jeho další kniha A hory odpověděly byla 
pro mne také velice napínavá, místy velice smutná,
tolik jsem si přála, aby se sourozenci našli.
Neuměla jsem si představit, být postavená před
rozhodnutí...

Anotace z obálky :

Na začátku vyprávění staré snad jako hory samy, o otci, jenž aby zachránil ostatní děti, musel dát milovaného syna obřímu dévovi. Ale nejen v mýtech, i v opravdovém životě někdy člověk stojí před nesnesitelně těžkou volbou a jeho rozhodnutí pak ovlivňuje další lidi, další generace, jako ozvěna se odráží a vrací přes vzdálené roky a kontinenty.
Srdcelomný příběh Abdulláha, Parí a ostatních postav zalidňujících jejich životy nás zavede z Kábulu do Paříže, na řecký ostrov i za oceán do Kalifornie. Krůček po krůčku, pomalu a bolestně, přes půl zeměkoule a několik generací pracně svazuje rozervaná pouta. 

 První knihou Khaleda Hosseiniho byl
Lovec draků  a stala se v roce 2003 bestselerem po celém světě.
Tu jsem ještě nečetla, ale chystám se na ni.


Nalákala jsem vás ?





 

8 komentářů:

  1. Mě jsi, Álo, určitě nalákala. Pár knih na podobné téma jsem četla a vždycky si uvědomila, jak krásně si tady žijeme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda Míšo.
      Já jsem si to také hodně uvědomila a určitě si přečtu od něho i tu první.
      Ála

      Vymazat
  2. Ne, určitě to číst nebudu. Život je kolikrát sám o sobě krutý a kdybych měla ještě číst o cizím trápení- to teda ne. Vždyť bych nemohla spát, jak by mě to deptalo. Stačí hrůzy, o kterých se dozvídám denně ze zpráv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to beru jako nahlédnutí pod pokličku jiného života lidí s naprosto jinou mentalitou, žijících pod velkým vlivem a silou náboženství.
      Ála

      Vymazat
  3. Také jste mě nenalákala. Mě rozhodí, když slyším o týraném zvířeti, natož tohle.
    Dnes jsem na tvou odpověď narazila u blogu Carolina Mia a došlo mi, že jsem tvůj blog přečetla celý... jsme tak přibližně stejně staré, mám ráda cyklovýlety, Třeboň mi učarovala, byli jsme vloni, máme stejné foto, háčkování jsem také přišla po letech na chuť atd. A dnes u Caroliny čtu, že jsi na kolách kolem Jaroměře, což je nedaleko mého bydliště - náhoda. Tyto dny vídám hodně cyklistů, možná jste to byli i vy. Určitě jste navštívili renovovaný Kuks, možná Ratibořice. Ať se vám tady líbí.
    Dana z Podkr.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je krásné:-).
      Ano na Kuksu jsme dnes byli-moc lidí, fakt moc. Ale nedivím se, lidi chtějí být v přírodě.
      A kraj se mi tu moc líbí Dani.
      A zážitky napíšu až se vrátím.
      Děkuji za návštěvu.
      Ála

      Vymazat
  4. Jakmile se zazelená zahrada, jsem stále venku ♥ ale závidím , kdo hodně čte ...nevím jak to stíháte :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem stále venku :o), knížka po večerech a těším se až budu mít hotovo a budu si číst na zahradě.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála