čtvrtek 28. května 2015

NA KOLENOU...

prý můj muž prolezl o víkendu kus zahrady, když
rýčem upravoval tvar květinových záhonů, každý travnatý drn
vzal do ruky, promnout, hodit na kolečko, odvozit :o).

Pokračovali jsme v přeměně části, která se nám loňského roku nejen přestala líbit, ale byla na údržbu tak náročná, že jsme dumali a dumali
jak to změnit.
V prostoru je terénní vlna, která vznikla, když jsme 
před několika lety u domu postavili garáž, která byla původně
uvnitř domu a tyto prostory jsme potřebovali
využít jinak.
Svažité místo přechodu zahrady ke garáži jsme tenkrát
osadili kameny a vysadili skalničky, udělali cestičky
z kačírku. Vypadalo to hezky, ale údržba byla šílená.
Faktem je, že nic nebylo podloženo textilií, jen prosypané pískem.

A já už to místo neměla vůbec ráda.
Vždy když jsem musela vzít kyblík, lopatičku a prát 
se s plevelem, byla jsem otrávená.
To jsem nechtěla již prožívat. I práce na zahradě má
přinášet radost.

Můj muž je zahradnický pracant, kolečko, rýč, lopata a motyka
jsou jeho stálí víkendoví kamarádi.
Loni začal vše předělávat.
Všechny kameny odvozil, kačírek uložil na hromadu
a začali jsme prostor měnit.



  

nádherný orlíček

kokořík se pyšně dme u plotu
 
 
nejhorší část - terénní vlna


   
Vnitřní část se změnila na zatravněnou plochu
a terénní zlom muž rozšířil, podepřel suchou kamennou
zídkou (že prý uvidíme zda to bude stačit, pak 
by případně zpevnil jinak) a vše nově osadili.
V zahradnictví jsme zakoupili dlužichy na okraje,
japonskou vrbičku (tu už jsem dlouho chtěla, ale
nebylo na ni místo), nějakou hortenzii (zapomněla jsem
si nechat napsat název na květník) a nízký keřík 
(také si musím název napsat až tam ještě
pojedeme),
přesadili hosty (mé velice oblíbené).
Ještě budeme dokupovat ibišky.

Část kolem zídky u chodníčku se stala domovem
pro většinu skalniček a nízko rostoucích keřů.
Letitou mochnu jsme ponechali na místě, 
daří se jí tam dobře.





A ještě pár fotek z jiných koutů...

čilimník se plně rozvinul

další barva rhododendronu nakvétá
 



A ještě máme část zeleninovou, ale 
to až příště...



10 komentářů:

  1. Vypadá to naprosto fantazticky,tak at vám ten nový koutek dělá radost - co koutek, celá velká zahraděnka:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Magierin :o). Je to naše oáza klidu a radost pro oba. Sice to je hodně o práci fyzické, ale za ty hezké pocity když vše kvete a má se k světu, to rozhodně stojí.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  2. Pěkně jste si mákli. Vypadá to bezvadně.
    Mě čeká na podzim vyrytí všech kytek ve svahu před chatou. Původní majitel mezi kytky nasypal mulčovací kůru a myslel že tím to vyřešil. Pýr a pampelišky jsou prorostlé všude. Mám léto na to, abych si rozmyslela jak svah upravím a osadím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to si také pěkně zapracujete.... Také jsme měli někde kůru, ale nedali jsme pod ni tu folii, takže pak jsem stejně musela občas pořádně vyplít. A to jsme měli vysokou vrstvu. Ona se časem rozpadne, tak už jsme ji novou nedávali...
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
    2. Musím říct, že ta kůra mě pěkně štve, protože je problém dostat se na plevel.

      Vymazat
    3. Já používám takovou malou lopatičku, podeberu a vytáhnu. Je to úmorné, ale jde to...

      Vymazat
  3. Alenko...máte to krásné a vymysleli jste to s mužem parádně.
    Super!!!
    Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko moc děkuji. Já se velmi těším až místa zarostou květinami a keříky, pak to bude určitě hezčí. Ale hlavně, že jsme se do toho pustili a přeměnili. Bude se vše lépe udržovat.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  4. Moc krásná zahrada. Alenko!
    Je mi jasné, že bez práce to nejde, ale můžete být na sebe pyšní!
    I u nás budou na hradě změny, tentokrát hlavně kvůli sousedům...
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé Helenko tak to děkuji za pochvalu. Jsme oba takoví blázni, místo aby nám práce ubývala, tak si ji ještě občas přiděláváme :o)).
      Doufám, že nemáte problémy se sousedy, že musíte něco měnit ?
      Dneska se děje všelicos...
      Měj hezký zbytek dne.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála