středa 20. května 2015

KVĚTÁKOVÉ RIZOTO...

pro dnešní oběd.
A opět recept od Kuchařky ze Svatojánu.

Květák, který jsem načala včera byl veliký, takže jsem hledala
 jak zbytek ještě
využít jinak s novým receptem.
Našla jsem 

Květákové rizoto



Jednoduché, rychlé a velmi, velmi chutné.

Na oleji orestovat cibuli, přidat 250 g propláchnuté rýže,
osolit a míchat, dokud se nezačne připalovat.
Zalijeme 250 ml bílého vína a necháme za občasného
míchání odpařit.
Postupně přidáváme po troškách 600 ml zeleninového vývaru,
necháme zahoustnout, opět podlijeme a tak dále.
Po 15 minutách přidáme pokrájený 400 g květáku
a pokračujeme v podlévání vývarem.
V momentě kdy je rýže i květák měkký, vmícháme 200 g
na oleji osmahnutých pokrájených česnekových výhonků
(tak to jsem poprvé šla s nůžkami na česnek)
a 200 g nakrájeného tempehu, také na oleji osmahnutého
(v lednici byl zbytek vařeného hovězího masa - šup tam s ním,
kde bych vzala tempeh)
a ještě se v lednici krčila načatá malá plechovka hrášku,
nu proč ho tam nepřidat.

Hotovo.

Muž ještě nechutnal, ale se synem jsme si pochvalovali,
jaký vynikající recept jsem zvolila :o)...

  

4 komentáře:

  1. To nezní vůbec špatně... Děkuji za recept Alenko!
    A jinak koukám,měli jste celkem adrenalínové odpoledne - hlavně, že všechno dobře dopadlo, úplně mě píchlo u srdce, o děti se bojím pořád, i když jsou už velké, natož takový mrňous...
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko stojí za vyzkoušení. Můj muž prohlásil když vyškrabával další přídavek, že by neřekl, jak tato kombinace bude dobrá. Tak směle do toho :o).
      Ano adrenalín to tak trochu byl. Já i dneska, když syn třeba jel na montáže do arabských států, pomalu nespala. Je jedno, že jsou dospělí, my mámy to tak prostě máme nastavené...
      Také moc zdravím. Dneska propršený den u nás, bylo potřeba už vláhy.
      Ála

      Vymazat
  2. Mým rozmlsaným strávníkům bych se nezavděčila .... manža i hrášek vybírá.-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hrášek dávat nemusíš :o), já přidala abych zpracovala zbytek...
      Já jsem šťastná, že moji mužští jedí všechno. Ba naopak jsou rádi, že zkouším stále nějaké novinky.
      Krásný den Ajko.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála