úterý 12. května 2015

JAK VYHNAT KRTKA...

jsem si přečetla v jedné příloze Doma dnes.

Myslím si, že každý z nás občas na zahradě s krtkem bojuje a nechce mít zahlcený trávník krtincema.
Neustále si spojuji krtka s krtečkem pohádkovým, kterého vždy sleduji s radostí a úsměvem a byla to snad první postavička, o které jsem četla našemu Matýskovi.
Jenže krtek zahradní už tak miloučký není a když jsem ho poprvé viděla naživo, až tak se mi zase moc nelíbil.

 


 Co na něj platí

Odborníci z Českého svazu ochránců přírody tvrdí, že nejúčinnější metodou je pořídit si kočku. Pak ale budete řešit co s koťaty, protože kastrované kočky údajně krtka hubí méně.
Můžete zkusit nastražit pasti, ovšem pouze ty, které zvíře nezabijí, např. trubkové a musí se pravidelně kontrolovat, aby se uvnitř chycené zvíře netrápilo.Podaří-li se vám krtka chytit, měli byste ho  přestěhovat na jiné zelené prostranství mimo zástavbu.
Poměrně dobrou zkušenost mají odborníci i laici s různými mechanickými plašiči (např.PET lahvemi na kovové tyči, větrníky apod.), ty ale fungují jen když fouká vítr.
K vyzkoušeným "zaručeným" tipům patří vykouření dýmovnicí nebo nástrahy v podobě psí, kočičí srsti či lidských vlasů.
Krtci se vyhýbají záhonům osázených řebčíkem královským. 




No není tenhle kreslený krteček překrásný ?









Zdroj obrázků :
Wikipedie


 


 

6 komentářů:

  1. Krásné ráno Álo♥.
    Hned jsi mi po ránu zvedla tep:-).Jak se řekne krtek,už jedu na kardiologii.Zaklepávám to,už tak 3 roky krtka nemáme...Ale když tu byl,vyzkoušeli jsme všechno o čem píšeš,včetně woodoo:-).Já strkala do kopečků i svoje vlasy,jako pachovou stopu:-).Těžko říct,co zabralo,ale vzdal to:-).Byl to boj,buďto já,nebo krtek:-))...
    Děkuju za spoustu milých a pochvalných komentářů u mne na blogu.Já raději hrabu v hlíně,než se *vykecávám*,tak to pak takhle doháním♥....Moc si toho vážím!Srdečně zdravím.Míša.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani se ti nedivím Míšo, letos se nám krtek asi odstěhoval, tak máme relativní klid, ale užili jsme si s ním své. Vzhledem k tomu, že máme dům poslední v ulici, je už vedle nás jen louka a tak má k nám blizoučko.
      Já se také ráda proháním zahradou, ale nyní mám nepříjemný problém s obratlem v bederní části zad a tak mohu jen polehoučku. Snad mi rehabilitace pomůže...
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  2. Álo tak tedy s krtekem to asi musí být velký boj-naštěstí žádného my nemáme :o)
    Ťuk ťuk ťuk...pro jistotu :o)))
    Měj se hezky.
    martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To buď Marti ráda, není tak miloučký jako v animovaném filmu :o)) a dokáže pěkně potrápit v zahradě.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko, s krtkem jsem zatím nebojovala, ale zato jsem dnes našla pár moc "hezkých" slimáků... A to je celkem sucho...
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, tak to jsou další agresoři, které naprosto na zahradě nesnáším. Už jsem kolem záhonků se zeleninou rozsypala pomačkané vaječné skořápky (oni se o ně pořežou) a manžel nakoupil modré granulky.
      Ale řešili jsme další problém, ptáci nám dočista obrali rybíz, všechny malé zelené kuličky, které se začaly tvořit po odkvětu naprosto sežrali - to se jinak nedá říct. Nevím zda budu mít vůbec rybíz na koláč. Nenapadlo nás, že by ozobávali zelený...No to to hezky na zahradě začíná. Musíme nakoupit nějaké sítě a dát je na borůvky a pak ještě asi na rakytníky. Tak já nevím, to bude teda u nás vypadat :o)))).
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála