čtvrtek 21. května 2015

BRAMBOROVÉ ŠIŠKY S MÁKEM...

jsem dnes zvolila k obědu.


Můj muž má rád sladká jídla a občas velice rád vzpomíná na doby
kdy dojídal po dětech krupicovou kaši :o).
Já sladká jídla moc nemusím, tím pádem je často nevařím,
avšak když už se tak stane, vím,  že mu udělám 
velikou radost.

A dnes tomu tak bylo.

Chtěla jsem hlavně také zpracovat brambory, které ještě máme 
ve sklepě a které už začínají mít lepší časy za sebou.
Vždyť za chvíli už budou nové...



A jak se u vás vaří sladká jídla ?
Rádi či neradi ?

Já vzpomínám na mé dětství kdy býval u 
nás v sobotu dost často sladký oběd.
Mamka vždy v sobotu prala velké prádlo
a pak dělala třeba lívance,  palačinky,
bramborové placky se švestkovými povidly
 (ty jsem milovala ale spíš maštěné sádlem), 
šišky se strouhankou, ovocné knedlíky,
nudle s mákem, žemlovku apod.

Tak jsem si při dnešním vaření na mamku vzpomínala...


 


10 komentářů:

  1. Ó šišky s mákem... ty miluju... taky máme ještě dost brambor ve sklepě. V sobotu je udělám. My máme rádi sladká jídla... škubánky s mákem, nudle s mákem, krupičk.kaši i rýžovou a nákyp, lívance..... je toho dost... takovou klasiku.
    Já si vzpomínám jak mami vždycky dělala plno lívanců, že by mohly zbýt na druhý den - nikdy nezbyly - o to jsme se s bráchou postarali.
    Tak díky za inspiraci a dobrou chuť. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, klasika je klasika a občas opravdu přijde k chuti. A je zajímavé jak máme s některými jídly spojené vzpomínky z dětství :o).
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  2. Jee to uz jsem nemela roky, vyzkousim. Diky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že jsem inspirovala.
      Krásné dny Zuzo.
      Ála

      Vymazat
  3. Mnam to bych si dala hned....děkuju Álo za připomenutí takové dobroty také si ji musím udělat :o)
    Měj s ehezky... Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak to člověk uvidí, hnedka dostane chuť, že Martinko ?
      Krásné dny ti přeji.
      Ála

      Vymazat
  4. U nás jim říkáme šulánky. Já dělám sladká jídla často. Moje mužstvo je na sladké víc než na maso :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé Pavluško, moje mamka jim také tak říkávala.
      U nás mají rádi všechno :o)))).
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko, ty už jsem roky neměla... a dala bych si! Sladká jídla u nás moc "nejdou", jedině snad jako zákusek :o)
    A pěkný příspěvek o sili!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, u nás na sladká jídla je můj muž, já jsem masová a zeleninová :o)). Jednou za čas mne napadne sladký oběd a pak si docela s chutí dám také.
      A sůl - to je u nás doma taky vděčné téma. Já solím málo a můj muž si stále dosoluje. Jenže raději ať si přisolí než abych já to měla slané moc :o).
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála