pondělí 6. dubna 2015

ZÁVITKY...

jedno z víkendových jídel.
Rychlé, chutné...

Koupím mleté maso míchané,
šunku hranatou,
namočím sušené houby do vařicí vody.
Mleté maso osolím, mírně pepřnu,
přidám koření
(podle momentální chuti)
já dala Country.
Promíchám a na jednotlivé plátky šunky
dávám nudličky masa, zabalím
a překladem dolů sázím 
do pekáče.
Vše zaliji houbami i s vodou, ve
které se hřály.
Dám do trouby péct cca na 30 min. přiklopené
pokličkou.
Mezitím si uvařím rýži.
Na upečené závitky kladu plátky 
sýra a opět dle možností - uzený eidam, 
gouda, no prostě jaký máte rádi.
A šup s tím bez pokličky ještě
tak na 10 minutek do trouby.






 Vzhledem k tomu, že jsem toho měla docela hodně,
přilila jsem před pečením trochu vývaru,
po upečení jsem odebrala asi 3/4 šťávy 
a tu jsem zvlášť zahustila hladkou moukou,
rozdělanou v trošce vody, 
přilila zpět k závitkům, takže jsem
měla dostatek husté šťávy k rýži...


Můj bratr si zbytek zamluvil na druhý den 
k večeři, byla jsem moc ráda, že mu tolik chutnalo.




Dezert, tentokrát nepečený, nesměl ke kávě chybět.


 

6 komentářů:

  1. Ali, věřím, že to muselo být moc dobré. Recept na ten nepečený dezert by jsi mohla taky zveřejnit? děkuji Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano je to fakt dobré. A recept zkusím dát dohromady :o)). Ála

      Vymazat
  2. Alenko, jak čtu, měla si celkem náročné svátky, tak doufám sedíš, nožky nahoře. I u nás bylo dost lidí :o), ale všechno se zvládlo v pohodě a to je hlavní!
    Přeji hezký večer a moc gratuluji k výročí tobě i manželovi. Mějte se rádi a buďte zdraví!
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, přesně si to vystihla. Po odjezdu návštěvy jsem trochu poklidila, dala si kávu, napsala příspěvek na blog a pak poloha ležmo na gauči. Když jsem zjistila, že v televizi opět nic nedávají, zalehla jsem do peřin s knížkou v ruce. A jak to dopadlo ? Pár stránek a byla jsem v limbu. Děkujeme za přání, rádi se stále máme a zdraví si utužujeme co to jen jde. Měj se hezky. Ála

      Vymazat
  3. Dělám něco podobného, super bašta a díky za inspiraci s použitím hub. A dezert vypadá lákavě, taky prosím o recept. Hezké, snad už jarní dny, Klárka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klárko, ty houby tomu dají vynikající příchuť, ale myslím si, že by to bylo dobré třeba zasypat pórkem, či nějakou jinou zeleninou... Recept dám. Díky. Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála