středa 8. dubna 2015

VLASY...

si barvím, respektive mi je barví kadeřnice. Jsem ve věku kdy už  na světlo vykukují šedinky. Pamatuji si, že moje mamka si vždy vlasy splachovala odvarem z heřmánku, byla přirozená blondýnka a nikdy si vlasy nebarvila. Vlasy měla do poslední chvíle svého života husté, celý život si je natáčela  a ke kadeřnici chodila na klasickou trvalou. Hustotu vlasů jsem podědila asi po ní.
Můj otec měl vlasy jemné, spíš řídké a jejich jemnost pro změnu podědila má sestra.

ilustrační foto

Vzpomínám si na svou první trvalou, to byl pěkný poprask. Měla jsem vždy krátký sestřih. Má spolužačka se vyučila kadeřnicí a tak jsem na první chemický zásah šla k ní. To byla první chyba, byla velice nezkušená. Druhá chyba byla, že jsem si neuvědomila, že mám vlasy naprosto přirozené, nezničené žádným zásahem chemickými prostředky v rukách kadeřnice a tím pádem, že budou reagovat velice rychle. To, co mi vzniklo na hlavě po odstranění natáček a ustálení, bylo naprosto neskutečné. Kudrlinka vedle kudrlinky, přirovnání k ovečce je slabé slovo...Bylo mi do breku. Doma jsem trávila několik hodin v koupelně a neustále vlasy umývala, nic nepomohlo. Ráno jsem se plížila do práce se sklopenou hlavou a na nikoho jsem se raději ani nedívala, nechtěla jsem vidět ty potutelné usměvy. Bylo to strašné, strašné, strašné. Pro tuto vzpomínku mám někde založenou i fotku, hledat ji však nebudu.
A ještě jednu příšernou zkušenost jsem měla s trvalou. To už bylo o několik let později a já opět propadla modernímu trendu trvalé ondulaci. Po sundání natáček se pro změnu nestalo nic, vlny žádné. A co udělala milá kadeřnice, za dva dny mi prý zkusí trvalku znovu. Jistě, ta už chytla, ale má hlava byla samý bolavý strup na dlouhý čas. 
To bylo moje poslední setkání s trvalou a nikdy v životě už jsem si ji na vlasy nenechala aplikovat.

ilustrační foto
Loni jsem objevila přírodní tuhé šampony na vlasy - mýdla (měla jsem vlasy polodlouhé, nyní opět kratší) a jsem jimi nadšená. Nedaleko od mého bydliště je mýdlárna,  kam si jezdím pro úžasná mýdla  a kde mi paní majitelka nabídla k vyzkoušení mýdlo na vlasy. První dojem při mytí byl pocit chybějící hromady pěny jak je člověk zvyklý použitím šamponu. Spláchla jsem první mytí,znovu namydlila a už pěny bylo více, opláchla a již osušením jsem zjistila, že nemám tolik zacuchané vlasy a naprosto lehce jsem je rozčesala (konditionér nesnáším) a vyfoukala. Vlasy byly úplně jiné. Pevnější, nemusela jsem vůbec použít tužidlo, vyfoukaný účes pěkně držel.
Od té doby šampon nepoužívám...

 ilustrační foto


 

12 komentářů:

  1. Ali, ten tuhý šmpon mě moc zaujal, dáš mi, prosím, tip na to jaký použít. Ráda bych to zkusila. Díky, Klárka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klárko já na barvené používám s rakytníkem, to mám dobrou zkušenost, chci nyní vyzkoušet s heřmánkem. Ála

      Vymazat
  2. Ali já trvalou si dávala jako pubertačka--měla jsem hodně mastnou plet a vlasy se mě mastily hodně a po trvalé to bylo vždy o krapet lepší.A i když jsem měla jen slaboučkou tak i já měla strupy v hlavě. Ale už spoustu let --- opravdu hodně už spoustu let--jejda to zní hrozně...jsem trvalou neměla.Vlasy si také nebarvím zatím jen občas prosvětlím melírkem.Ale mám hodně moc jemné vlasy a tak já bez tužidla a laku na vlasy žádný účes si nevytvořím a tak mě ta mýdla hodně zaujala a určitě vyzkouším.Děkuju za prima Tip ♥
    Měj se krásně.
    Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, já lak na vlasy také používám, hlavně v období kdy nosím vlasy kratší, což je nyní :o)). A buď ráda, že ještě barvit nemusíš, já už mám našedlé odrosty. Používání tuhého mýdlového šamponu bych řekla, že se vlasy i zpevní a hlavně se chovají jinak. I manžel viděl změnu (a že si ti mužští až takových podrobností nevšímají). Chce to opravdu vyzkoušet, protože každý máme vlasy jiné....Já už si šampon klasický nekoupila hodně dlouho. Budu ráda pokud vyzkoušíš a budeš spokojená. Měj se prima. Ála

      Vymazat
  3. Ahoj Ali,
    i já měla několikrát trvalou. Poprvé snad v šestnácti letech, kdy jsem vypadala na čtyřicet ☺ no hrůza. Další pokusy už byly o mnoho lepší, ale i tak mám pocit, že jsem trvču měla naposled tak před pětadvaceti lety.¨
    Ahoj Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti asi hodně z nás si trvalou ondulaci v určité době nechala na vlasech vytvořit. Ty, co mají vlasy vlnité je chtějí mít rovné a používají žehličku, ty co touží po vlnách si vlasy natáčejí :o)). Ahoj Ála

      Vymazat
  4. Zdravím :-), mýdlo na vlasy mě opravdu zaujalo. Mám odmalička problémy s pokožkou na hlavě. Vlasy mám dlouhé, rovné a hodně husté. Nesnesu všechno a když už mi něco sedne, nemůžu zase používat moc dlouho. Kondicionéry a jiné přípravky se mi nesmějí dostat na kůži, když použiji vydržím den a musím hned mýt a tak rozčesávání (odbarvených melírů) po mytí je očista. Po mýdlu kouknu. Díky za odkaz a pěkné dny, Kája.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kájo tak to nemáš jednoduché, možná že by ti mýdlo na pokožku dělalo dobře. Určitě to chce vyzkoušet a posoudit. Každý to máme jinak. Přála bych ti, aby ti sedlo... Měj se hezky. Ála

      Vymazat
  5. Taky neodolám a kouknu na ta mýdla, čtu o nich poprvé, zní to lákavě. Díky Álo a přeji hezký den.Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem na mytí tuhými šampony přešla úplně, mám daleko lepší vlasy. A když mi momentálně došlo, zkusila jsem mytí olivovým mýdlem, které jsem si navozila z Řecka a také super... Hezké dny. Ála

      Vymazat
  6. Alenko, o mýdlech na vlasy jsem už slyšela a mám chuť je vyzkoušet. Mám vlasy hodně jemné, tak uvidíme. Děkuji za typ a přeji hezké odpoledne.
    Jo, a s těmi audiioknihami se dobře nejen háčkuje, ale třeba j žehlí a pod. :o)
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, myslím, že vyzkoušením se nic nepokazí. Já si k žehlení vždy pouštím nějaký film - jak ve Vratných lahvích :o))) - pak to jde lépe od ruky. Musím se někam juknout jaká je nabídka audioknih. Slunečné dny. Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála