sobota 18. dubna 2015

VERITAS...

je značka mého starého, ale spolehlivého šicího stroje.



Mé šicí začátky jsou spojené s mamčiným šlapacím šicím strojem značky Lada. Byl bez entlu, takže se vše začišťovalo v ruce a to jsem se tehdy naučila hlavně trpělivosti, protože když jsem chtěla jít v nové sukni, muselo vše být řádně do detailů hotové. Vždy jsem byla ve všem naprostý samouk, kupovala jsem si časopisy, z těch čerpala inspiraci a střihy, ty jsem překreslovala na pauzovací papír, šila a párala, šila a párala...
Na tomto stroji jsem léta šila pro svoje děti i sebe, a mým velikým snem bylo mít vlastní šicí stroj - elektrický, entlovací.
A sny se plní nejen o vánocích a já se dočkala svého Veritáska, který mi již slouží mnoho let. V posledních letech ne už k šití oděvů, ale všelijakému spravování.

Minulý týden jsem panu Veritasovi dopřála servis a údržbu, svěřila ho do rukou odborníka a ten mu udělal olejové masáže, seřídil vnitřnosti a načinčal ho pro další šití.

Dneska jsem proto využila chladného počasí a rozhodla se vyzkoušet, jak se mnou bude komunikovat. Spolupráce byla naprosto báječná a vznikl z ní běhounek na stolek a čtvercový ubrus na jídelní stůl.


V obchodě s látkami jsem objevila na doporučení paní prodavačky, že existují již hotové šikmé proužky, kterými lehce olemuji své ubrusy. Mají je v různých barvách a jejich aplikace na látku je naprosto jednoduchá. Potvrdilo se mi, že jsem se od šicí reality v posledních letech opravdu vzdálila, novinky všeho druhu mi naprosto unikly.  A tak se budu opět učit...
Látka s malými srdíčky ve čtvercích se mi moc líbila a k ní jsem si zakoupila proužkované povlaky na polštářky v podobné barvě. Chtěla jsem si i povlaky ušít sama, ale bohužel žádná z látek se nehodila, jen ta pruhovaná se mi líbila na již ušitém. V obchůdku většinou látky, z kterých šijou polštáře, nemají, což mne mnohdy mrzí, že když se mi hodně líbí, musím koupit hotový.







A takhle mé dnešní šicí odpoledne dopadlo...


 

10 komentářů:

  1. Ahoj Ali,
    ubrus jsi zvládla skvěle. Já mám také veritasku a také by potřebovala servis, chudák malá ☺
    Přeji hezký večer, Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Marti, myslím, že tehdy asi ani žádná jiná značka nebyla, ale to samozřejmě nevím stopro :o), já byla šťastná, že jsem si koupila právě Veritasku. A servis jsem jí slibovala již opravdu hodně dlouho. Měj se hezky. Ála

      Vymazat
  2. Já mám šicí stroj 2roky uschovaný ve skříni, přinesl mi ho ježíšek....asi za trest:-) nebaví mě šít, navlékat jehly, nic co se týká tohoto umění. O to víc obdivuji vás, co to umíte a za jedno odpoledne spíchnete třeba ubrus:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo a jak tedy přišel Ježíšek na nápad s šicím strojem když tě to nebaví ? To byl ale malý popleta :o)).

      Vymazat
  3. Alenko , pěkně jsi šicí stroj rozjela - ubrusů a ubrousků není nikdy dost !!! Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo mně to tak krásně šlo od ruky, až jsem se sama divila :o), stroj šlape jak zamlada... Ála

      Vymazat
  4. Veritasky mají výdrž, taky jsem na ní začínala .... když nepočítám mámin šlapací stroj:-)))
    Ubrus na jedničku! Látky na polštářky můžeš koupit na netu, taky tak nakupuju, páč je u nás jen jeden obchod a o cenách ani nemluvim, a v galanterii zamrzli v době kamenné:-)))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Ajko za jedničku, od tebe mne to těší, protože jsem na tvém blogu zjistila, že hodně dobře šiješ. Už jsem jukala na tvé návody na tašky a máš to bezvadně udělané. Na net se taky zkusím kouknout. Ála

      Vymazat
  5. No teda! Tleskám! Moc se ti to povedlo a látka je nádherná. Já kdysi taky šila, nejdřiv také na šlapací Ladě a teď mám spoustu let cosi těžkopádného s čím se musím pokaždé nejdřív pokorně dohodnout, aby to šilo, že šiju jen v nouzi. Ta se koná právě teď a nemůžu se donutit zasednout, tak snad... :-)
    Hezké dny přeji, Klárka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé moc děkuji Klárko, mám radost. On pan Veritas je kufříkový a nechtěla bych ten kufřík nikde moc daleko vláčet, zdá se mi také dost těžký. Ale stále jsem ráda, že ho mám a po servisu šlapek tak nějak i potichoučku :o)). Já myslela, že šiješ když máš vždycky tak krásně sladěný stůl a stále měníš barevně ? měj se krásně. Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála