úterý 28. dubna 2015

ŠLAPÁNÍ PO HORÁCH...

mne moc baví.
Zvu vás na malé nakouknutí tam, kde jsme před pár lety byli - v Dolomitech a Rakouských Alpách.


- Dolomity -
 
Největší zážitky jsem měla z Dolomitů, kde jsem byla dvakrát a fotky mi vždy budou připomínat tu nádheru. To jsem fotila ještě na klasiku - kinofilm, takže fotek nebylo mnoho, škoda že jsem tehdy neměla digitál (no to jsem ani nevěděla, že něco takového existuje), to bych se vyřádila.

Několikrát jsme s kamarády zajeli do Rakouských Alp, kam můj muž jezdí s partou (pánská jízda) lyžovat již mnoho let a já nelyžař vždy s radostí odpočívám doma.
Samozřejmě, že zážitků z výšlapů je vždy mnoho a i dnes po letech na ně vzpomínáme s radostí. Moc si přeji se tam ještě jednou vydat a s batohem na zádech se pomalým krokem blížit k vrcholkům nádherných kopců a skal.

V roce 2011 jsme byli v Königsleitenu (sem muž jezdí na lyže a já to chtěla vidět v létě, už jsme zde byli s kamarády potřetí), odtud jsme se vydávali autem do okolních údolí a chodili po kopcích. Někdy jsme vyjeli lanovkou a chodili po návrších, někdy jsme si vyšlápli rovnou z parkoviště, někdy jsme vyjeli nahoru lanovkou a dolů šli pěšky, prostě jsme výlety různě kombinovali.



A vždy jsme zažili proměny počasí, déšť, zataženo, slunečno, sníh, tak jak to v horách bývá a turista by měl být připraven na všechno. Bez batohu,mapy, dobré bundy, pohodlných bot, malé lékárničky, dostatku tekutin, čokolády :o) - ani ránu. To se vždy jen a jen vyplatí.

V roce 2012 jsme byli v horské oblasti Steiernmark, v Tauplitzu. Vzhledem k tomu, že jsme to měli docela blízko do Dachsteinu, museli jsme si zajet i sem. To byl takový "masňácký" výlet. Nahoru lanovkou, tam pokoukat, dolů lanovkou - to mne moc nebaví, ale i tak to byl hezký zážitek, avšak na mne příliš mnoho lidí kolem dokola.

Počasí opět bylo proměnlivé, první den mírný déšť, zataženo, další dny naprosto slunečné.









Miluji tento způsob dovolené a ač máme v nohách mnoho kilometrů, býváme unaveni, ale stojí to vždy za nádheru, kterou shlédneme, relax v přírodě nic nenahradí.

A jakému způsobu dovolené dáváte přednost vy? Musím říct, že mám ráda i moře a slunce, kdy odpočívám a nabírám energii zase jinak, naprostým lenošením :o).
Mou výzvou není udělat nemožné,
ale žít s možným.

Sue  Bender



 


4 komentáře:

  1. Nic se nevyrovná pohledu z vrcholku hory, na kterou člověk s námahou vystoupal po téměř celodenním putování... čistě prolenošená dovolená není nic pro mě, i když jeden dva dny strávené na pláži moře si taky umím představit - ale pak zase honem na nohy a vzhůru za dobrodružstvím :-)
    Měli jste v Alpách krásné zážitky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, občas jsme překonali sami sebe :o) a o to větší radost jsme pak měli.
      Ála

      Vymazat
  2. Krásné toulání. Mám moc ráda pohled z vrcholu hor.
    Vzpomínám na to, kdy jsme fotili na kinofilm. Před zmáčknutím spouště člověk přemýšlel a hledal ten správný záběr. Dnes jsme přehlceni záběry a při tvorbě prezentace my dá hodně práce a času vybrat ten nejlepší záběr. Ale už bych se ke klasice nevrátila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to mám také moc ráda a na výlety do lesů, hor a skal se vždy moc těším.
      Krásné dny přeji.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála