středa 29. dubna 2015

RAJSKÁ - KLASIKA...


 je oblíbená snad ve všech 
domácnostech,
děti ji milují.
Pamatuji si, že mamka do ní přidávala
skořici, to mi moc nechutnalo 
a tak když jsem začala 
hospodařit ve své kuchyni, nikdy
jsem skořici do rajské nedávala.
Jednou jsem v nějakém časopisu
narazila na recept na
pikantní rajskou omáčku.








Není v ní nic ostrého, základ je však nejenom cibule,
ale i anglická slanina, česnek a mrkev.
To vše se orestuje a pak už je to 
klasika,
přidá se rajčatové pyré, nakládaná
rajčata nebo čerstvá,
sůl, mírně pepře,
bobkový list, nové koření.
Omáčka dostane opravdu vynikající chuť,
kterou ještě upravím mírným přislazením,
podle kyselosti použitých rajčat.

Od té doby již rajskou
 jinak nevařím...


  
 

10 komentářů:

  1. Álo, to vypadá lákavě, díky za inspiraci. Přeji krásné odpoledne, Marie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je opravdu chutná a jen se po ní vždycky slehne zem....
      Měj se Maruško hezky.
      Ála

      Vymazat
  2. Rajskou dělám taky malinko inovativně :-) Já ti ale chci hlavně strašně moc poděkovat za krásné blbůstky, giveway od Tebe. Určitě napíšu i na svůj blog i s fotkou těch věciček. Děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, pokud ti ty maličkosti udělaly alespoň trochu radost, jsem tomu ráda i já.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  3. Álo to je náhoda zrovna dnes jsem si koupila hovězí na rajskou :o))))
    měj s ehezky.
    Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš to Marti, to jsou souhry, viď ?
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  4. Mám rajskou ráda, ale manžel ji nejí a co jsme sami doma, tak ji vařím výjimečně. Díky za změnu v receptu. Zkusím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, tak to je pech když partner něco nejí a druhý to má rád :o(. Můj muž nepozře koprovku, ale děti ji od mala rády měly. Tak jsem jí vařila, když nebyl zrovna doma :o))).
      Ála

      Vymazat
  5. Rajsou můžu, k ní nejlépe plněné papriky:-)))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála