sobota 11. dubna 2015

RADOST...

jsem si dnes dopoledne udělala náramnou. Zajeli jsme do nedalekého zahradnictví a to hned brzy ráno. Byla jsem ve svém živlu, chodila kolem vystavených rostlin, brýle na nose a četla latinské označení, které mi nic neříkalo :o). Jsem vždy ráda, když si zapamatuji české názvy rostlin, které mám na zahradě a i tak se mi  občas stane, že si nemohu a nemohu vzpomenout na název keře. Stačí, že se mě návštěva třeba zeptá a já mám vygumováno. Za chvíli mi to "naskočí", ale je to děsné.
Po chvíli jsem přivolala na pomoc paní zahradnici, sdělila jí co bych nutně potřebovala na zahradu a ona mi jen ukazovala - toto, tady to, tamhle to a muž nosil nádobky do bedýnky. To byla panečku souhra.




Při placení jsem požádala paní zahradnici, aby mi k rostlinám napsala názvy a byla moc ochotná, popsala a připevnila proužky, za což jsem jí byla velmi vděčná.
Za týden musím zajet znovu, chci nějaké nové kytičky trvalky a ty jim teprve "lezou". Mezitím vytáhnu své knihy o zahradách a zkusím si něco vybrat a napsat tahák...




Po obědě jsem se vystrojila a vyzbrojila, sehnula záda a s malými přestávkami na odpočinek pracovala až do večera. Stihli jsme si s mužem však dát kávičku, ogrilovat něco malého k večeři a myslím, že oba padneme jak podťatí brzy do peřin.
Ŕádila jsem na bylinkové zahradě, přesazovala, vyhazovala co nepřežilo, ostříhávala co přečuhovalo. Mám levanduli již několik let starou a ta mi už začíná uzurpovat veliký kus prostoru pro sebe, ale nemám to srdce ji ošmikat víc.
Zítra zasadíme co jsme koupili, přenosím šutry, s kamarádkou motykou projedu další místa na zahradě a bude po víkendu. Rostlinky se tolik derou za sluníčkem, že se nestačím divit.

Hezké jarní dny.



 

12 komentářů:

  1. Álo tedy ty jsi si udělala ale velkou radost :o)
    Já letos hodně moc vyhazovala--letošní zima byla na rostlinky nějaká špatná-hodně mě toho odešlo :o(
    Do zahradnictví já se teprve chystám.Těším se tady na zahradní trhy kam jezdíváme každý rok...
    Měj se moc hezky a at záda nebolí :o)
    Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, já byla překvapená, že toho zase až tak moc nebylo. Už loni jsme začali předělávat jednu část zahrady a tak obměňuji i rostlinstvo. Je toho docela hodně na udržování a nikdy to nejsem schopná vyčistit najednou :o))). A záda vydržela i když jsem večer naříkala bolestí...Asi to budu muset už řešit s nějakým lékařem, což mne nervuje už dopředu. Ála

      Vymazat
  2. Také jsem ve svém živlu v zahradnictví.
    Příští týden se chystáme na farmářské trhy a to je teprve to pravé blaho pro mě.
    Pa pa Ali,
    Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, k nám na tržnici za chvíli začnou jezdit s kytičkami - letničkami a to jsem taky v ráži, ale snažím se držet při zemi. Kdo to má pak každý den zalévat :o)). Ála

      Vymazat
  3. Mas hezky optimistycky blog. At se rostlinkam dari.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ello moc děkuji a jsem ráda, že se ti u mne líbí. Optimista jsem celý život :o). Ála

      Vymazat
  4. Alenko, byla by nás asi řada. Sobotu jsem trávila hodně podobně a s těmi názvy jsem na tom stejně - mám kamarádku velkou zahradnici a úplně se stydím, když se jí na některé názvy opakovaně ptám...
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Helenko, já se vždy hodně snažím si názvy rostlin a keřů zapamatovat, stále si to opakuji když jsem u nich na zahradě. Ale pak se mne náhle někdo zeptá a jsem občas vedle jak ta jedle...A jak ty válčíš na zahradě ? Ála

      Vymazat
  5. Ahoj Alo,mám toho moc a vůbec nestíhám číst blogy,dneska jsem hodila rychlé oko:-).
    Že si nepamatuješ názvy,tím se netrap,já jsem zahradnice a mám občas okno jak panelák:-)...Hlavně to vůbec není důležité:-)...Koukám,že jsi nakoupila moc dobře! a neodpustím si jednu důležitou radu,třeba Ti ji paní dala:-. Pivoňku musíš zasadit šikmo:-)).Zkus si to dohledat na internetu,ať Ti tu nepíšu romány:-)...Krásný den.Míša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi mne uklidnila, že v tom nelítám sama, ale i odbornice je občas mimo :o))). S tou pivoňkou to jsi mi teda dala - to víš, že jsme ji zasadili klasicky. Ještě se můj muž paní ptal jak to přijde do země když je tam ten roub. O šikmém zasazení ani zmínku. Hned jsem to hlásila, tak prý ji ještě našikmíme. Moc a moc ti děkuji Míšo. Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála