pátek 17. dubna 2015

MÁCHOVO JEZERO...

asi již navštívila většina z vás , takže žádná novinka, žádný tip na výlet, který neznáte.
Mám jednu kamarádku, která velice ráda chodí na turistické výlety a s manželem mají hodně nachozeno. Jenže její muž má menší zdravotní potíže s nohou a zatím nemůže vyrazit s ní. 
A tak byl čas na dámský výšlap. Řádně vybaveny svačinou, nápoji, dobrůtkami, foťákem (já pro jistotu zasunula do batohu i mapu - i když pochybuji, že bychom kolem Máchova jezera mohly někde zabloudit), ráno mne naložila u domu do auta a roztočily jsme tachometr směrem Doksy.
Nemáme to příliš daleko, takže zaparkovaly jsme na parkovišti po deváté hodině. A protože byl pátek, byly jsme tam naprosto samy. A to byl náš úmysl. Nikde nikdo...

Vzhledem k tomu, že tuto trasu má opravdu našlapanou a vše kolem jezera zná, měla v batohu připraveny dobrůtky pro divoké kachny a už jim vše házela.
Její průpovídka, že se s tím nehodlá tahat nijak dlouho a tak jim to nasype hned na začátku, mne rozesmála. Já jsem hned tahala foťák, protože jsem  zahlédla na dně škeble a fakt jsem váhala, jestli by se nedaly nějakým klackem od mělkého břehu vyšťourat - raději jsem to nezkoušela, kdybych si vymáchala boty, mohly jsme jet domů.

Největší obavy byly z počasí, rosničkáři včera hlásili dešťové přeháňky a řádné ochlazení. To ochlazení by tak nevadilo, jako zkušené turistky máme vrstvy :o), ale dlouhotrvající déšť by byl protivný. Vše dopadlo báječně, sluníčko nás provázelo celý den a to znásobilo ty nádherné pocity, které jsme obě měly.

Zajisté jste zaregistrovaly, že jezero bylo vypuštěné, dělají ve Starých Splavech nějaké stavební úpravy, ale už chybí necelý metr a opět bude vše jak má být. Když jsem viděla tu čistou vodu, lákalo by mne jezero v létě navštívit, ale pamatuji si kdysi před lety, jak mne  zeleň sinic, které zde byly, vyděsila a do vody jsem za nic nevlezla. A hrůzná vzpomínka ve mně tenkrát zůstala hodně dlouho.

Byly jsme překvapené, kolik stromů ve Starých Splavech bylo vyvrácených, zpřelámaných, hotová kalamita. Vše se chystá na letní sezonu, takže větve a pokácené zbytky stromů se snaží odstraňovat (i když jsme dnes nepotkaly jediného pracovníka s pilou v ruce nebo nákladní auto, kam by vše nakládali), ale ještě je zřejmě času dostatek, jak to tak u nás v republice bývá...

Zahlédly jsme loď Máj a já si okamžitě představila výlet lodí pro vnoučata ještě než začne letní sezona a všude bude nával lidí. Bohužel v přístavišti zatím neměli v informačním centru otevřeno, ale pán od lodí nám ochotně sděloval, že vyjedou podle počasí, ale že dřív jak za dva měsíce to nebude, hlavně ještě lodě stojí na kůlech, vody stále asi metr chybí. Vzala jsem si telefonní číslo a budu si to hlídat.


Ať mne i vás cesty vedou k dobrému cíli, vždyť je všude kolem nás tolik krás.

6 komentářů:

  1. Alenko, Máchovo jezero, to je mé dětství..mám tam tetu a tak jsem u jezera trávila prázdniny.Dokonce jsem se v Doksích poprvé zamilovala, to mi bylo asi 14..Vzpomínky jen a jen krásné..Jezdím tam i se školními dětmi na výlet, jezdíme na lodi a je to príma:o). Díky za tvou procházku..Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko to sis pěkně užívala prázdniny, muselo to bý nádherné. Já chodila jen vždy celé prázdniny na místní koupaliště, hlavně že jsem se mohla koupat, plavání mám ráda dodnes. Doudám, že nám loď letos s dětmi také vyjde. Měj se hezky. Ála

      Vymazat
  2. Alenko, k Máchovu jezeru jezdíme každý rok v létě. Dokonce mám na blogu také malinkou reportáž :-) A je pravda, že s vodou v létě je opravdu problém - je to škoda. Měj se hezky a hezký zbytek víkendu! Radka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máchův kraj je moc hezký a když jsme procházely kolem kempů s chatičkami, úplně jsem si představovala jak je určitě v létě všude plno. Najdu si tvou reportáž Radu a s radostí přečtu. Měj se krásně. Ála

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. A už máme s kamarádkou v plánu další, tak snad se také tak hezky povede. Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála