pondělí 6. dubna 2015

JAK BYLO O ...

velikonocích.






Naším rodinným zvykem je se o velikonočních svátcích navštěvovat s mým bratrem a jeho manželkou. Buď přijedou oni k nám nebo zajedeme my k nim a vzhledem k vzdálenost, která nás dělí, jsou to návštěvy na celý víkend. Dovedete si zajisté představit, že když vám přijedou dvě osoby navíc do domácnosti, vypuknou přípravy na návštěvu, nic nechcete opomenout, chcete aby se cítili všichni dobře a příjemně.
Začala jsem již ve čtvrtek. Nejprve jsem si sestavila menu na obědy a večeře. Nesmějte se, tento proces se mi vždy osvědčil :o), neboť jsem tím pádem měla doma nakoupené všechny suroviny potřebné k jednotlivým jídlům a dále jsem si navařila v pátek ta jídla, která je jednoduché ohřát a přivaří se jen čerstvá příloha. Chci se vždy našim hostům co nejvíce věnovat a nestát stále jen u sporáku.
Ve čtvrtek jsem zadělala na mazance a upekla tři menší. Manžel mi chtěl usnadnit práci a po cestě domů koupil jeden kousek - je hodný, ale musela jsem mu říct, že pro tolik lidí co nás bude je to málo a že mám těsto skoro již vykynuté. Avšak snaha se cení, že? Mazance mi popraskaly jak nikdy, ale chuťově byly báječné, takže kdo by na nějaké nedokonalosti hleděl, ne ?
V pátek jsem strávila v kuchyni několik hodin, ale když navečer přijeli, měla jsem hotový i dezert.


Na sobotu jsme měli připravený plán a já jen vzývala andělíčky, aby poslali sluníčko alespoň na dopoledne. Byli hodní. 
Jeli jsme na velikonoční jarmark - sem, kde to mám moc ráda. Vždy úžasná atmosféra, spousta tvořivých výrobků lákajících ke koupi, mnoho a mnoho staročeských pochutin, nepřeberné množství kraslic, vynikající medovina (už mám "svůj" oblíbený stánek), příjemně strávené dopoledne. Bohužel v tom zmatku jsem si nevzala foťák. Jen jsme přijeli domů, spustila se chumelenice, fičelo a my byli rádi, že jsme doma a tak nastal čas na povídání, vzpomínání, vyprávění. Bratr na podzim prodělal nepříjemnou operaci a já jsem šťastná, že vše dobře dopadlo a on je již v pořádku.
V neděli po obědě přijela na chvilku další návštěva - neteřinka s rodinou, tak to už se sedělo i u jídelního stolu, nejen na sedačce. Byla jsem moc ráda, že se stavili.
Navečer jsme využili zklidněného počasí a zašli si do hospůdky, prý na zelené velikonoční pivo. Litovala jsem, že nemám sebou foťák, vypadalo to příšerně a nijak zvlášť to ani nechutnalo. Můj muž si jedno ze zvědavosti objednal a rád si pak dal klasickou plzničku :o).
Pondělní ráno ? Hrůza všech hrůz. Náš nejmladší syn nás pozdravil - krásný nový rok - a venku to tak opravdu vypadalo.

To co jsem stihla vyfotit ještě není to nejhorší, muž musel jít odházet dvorek, aby návštěva odpoledne mohla vůbec odjet, brácha ometal auto...A v té slotě ani malí koledníčci letos ulicí nechodili.
Když jsem před čtrnácti dny zdobila u dveří po zimě jarní výzdobou, netušila jsem, že mi vše zapadá sněhem.


Musím říct, že dnešní aprílové počasí není nic vyjímečného. Dnes máme s mužem výročí a zavzpomínali jsme, že při naší svatbě svítilo sluníčko, když jsme jeli k fotografovi pršelo a ráno po svatebním obřadu jsem se probudili do zasněženého okolí.


Byla jsem trochu smutná, že nám počasí překazilo výlety i malé  procházky, ale tak to prostě chodí, musíme se smířit s tím, co máme k dispozici.
Velikonoční svátky skončily. Vajíčka se rozdala, pomlázky se odložily, děti hodnotí koledu. Já jen doufám, že nyní už nastane opravdu čas jara, zeleně, vůní a rozkvetlých stromů a keřů. Sice to stále při pohledu ven nevypadá, ale já jsem optimista a věřím, že tomu již zanedlouho opravdu bude.
Hezký jarní čas všem kdo nahlédnou.

 

 

4 komentáře:

  1. No Alenko, měli jste to náročné.
    My jsme rodinný oběd měli včera, dnes jsme zase vezli dceru do Prahy.
    Ale teď už sedíme doma a dojídáme chlebíčky ☺
    Měj se hezky, snad už se ☼
    Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti já mám rodinné návštěvy moc ráda (to mám asi po mamince :o), k ní se také všechno vždy sjíždělo - byla z 8 sourozenců), ale je fakt, že pak trochu odpadnu. To nic nemění na tom, že se vždy těším až se potkáme. A chlebíčky jsme včera také navečer baštili, měli jsme výročí s mužem. Měj se také hezky v tom krátkém týdnu. Ála

      Vymazat
  2. Jó, velikonoce na sněhu ... to už tu dlouho nebylo:-))))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála