úterý 10. února 2015

...TAK TEDA NAPOTŘETÍ...

jsem zkusila dezert Pavlova.

Při prvním pokusu jsem po přidání cukru, kakaa a balzamika, a následného dalšího zašlehání (jak radili v receptu) získala stav spíše tekutý než
hustý, našlehaný.
I přesto jsem to napatlala na pečící papír, na který jsem si nádherně 
vykroužila dvě kola.
A pěkně s tím do trouby, pozvolna suším a suším.
Hm, při pozorování co to v troubě dělá si nejsem jistá, že by tohle měl být výsledek.
Po uplynutí času jsem plech vyndala, nechala vychladnout a pak se jala s tím hnout z papíru ven.
Nešlo to ani za nic, začlo to praskat, zevnitř ve vyvalila mazlavá hmota - sice sladká, ale co s tím ? Z toho žádnou krásu neudělám.
Naštvala jsem se a letělo to do koše. Ach jo, škoda cukru...

A protože se jen tak snadno nevzdávám a bílků jsem zrovna měla víc po ruce, 
nasadila jsem metly do šlehače a jala se šlehat a šlehat znovu.
No vida, vypadá to lépe než předtím, ale stejně mi připadá, že to
asi není ono. Tak se podívám co nám o tom píšou na internetu.
No panečku, každý recept trochu jiný, tak co s tím ?
Opakovala jsem postup s pečením.

Výsledek ?

Trochu lepší, ale zase to sedělo na pečícím papíru, místa se kolečka nechtěla dobrovolně vzdát a když jsem použila mírného nátlaku, zase to popraskalo.
Ale alespoň už nic nevytékalo a tak to muž s radostí zbaštil jen tak, usmíval se, že konečně jsem něco zkazila a může to nepovedené sníst aniž bych ho upozorňovala, že to je i pro ostatní :o). 
Řekla jsem si, že do třetice tomu dám čas. A šla jsem z kuchyně pryč.

Tuto neděli nazrála ta správná chvíle.
Musím na to jít jinak. Až našlehám bílky, lehce po částech stěrkou budu vmíchávat cukr, kakao a mírně zakápnu balzamikem.

Jéminkote, to to krásně vypadá ! Úplně jiná konzistence hmoty, nadýchaná, držící svůj objem.
Opět vykroužená kola na plechu jsem hezky potřela máslem a navrstvila krásný sníh.
Jé, najednou jsou tam hezky vysoké závěje a představte si, drží to a drží.
Trouba zahřátá na správný stupeň, šup tam s tím.



kolečka nakreslená černým fixem jsou z rubu papíru :o))


Najednou je vše tak jak má být. Po upečení, vychladnutí kolečka nádherně opustila svá místa na kružnici a mohla jsem si s nima dělat co chtěla, držela svůj tvar - ale pozor je to křehké zboží i tak - a tak jsem je schovala pod utěrku. 


A dnes přišla ta chvíle, dopoledne jsem ušlehala dvě šlehačky a tu nádheru propojila s jahodami (měla jsem ještě v mrazáku), ještě nazdobit shora a nesu hrdě do lednice.
Těším se na odpoledne.


Všechno se slastně propojilo, chuť jahod se šlehačkou a mírně křupavá sousta se rozplývala v ústech.


Poslední malý kousek zbývá ještě v tuto chvíli v lednici - mám ho tam nechat, nebo si zasloužím za tu vytrvalost kousek navrch ?

Stále váhám, tak aby nebylo pozdě a než dopíšu příspěvek nebyl talířek prázdný...
I tak by mi to nevadilo, protože pochvala od všech zúčastněných z rodiny, kteří nám během odpoledne prošli bytem a ochutnali, mi stálo za všechno to trápení s dezertem

Pavlova...

    Drž se, vytrvej a vydrž. Trpělivost je zázračná.

                                                          Comte de Buffon


 
  

 

8 komentářů:

  1. Milá Alenko, já jsem poprvé Pavlovu dělala před Vánoci a měla jsem veliké štěstí, protože mě se naštěstí povedla napoprvé. Měla jsem asi nějaký jiný recept, protože já v ní neměla kakao..Ale moc nám všem chutnala. Teď, když jsem četla tvůj příběh, tak jsem na ni dostala velikou chuť..možná na ni brzy dojde..Zítra mám v plánu nějaký Tvarohový koláč s jablky, který nás oslovil na obrázku jednoho časopisu...dnes jsem nakoupila, co je potřeba a není toho málo a jsem zvědavá, jestli se povede:o)..Na 3x bych ho dělat nemohla:o)...asi by mě to zruinovalo:o))..krásný večer..Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, tvarohový koláč s jablky bude určitě báječný, ten se ti povede...Já příště Pavlovu zkusím i bez kakaa. Bude to náš oblíbený dezertík, to už je jasné. Ještě mám jeden, který dělám při zvláštních příležitostech a to jsou Mraky. Je to už hodně starý recept, možná že také znáš. Měj se odpočinkově. Ála

      Vymazat
  2. Však to by bylo, aby se na třetí pokus nepovedl.-)))
    Kakaový jsem ještě nezkoušela, vypadá móc dobře:-)
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla jsem Ajko ráda, že mne nezdar neodradil a že jsem vytrvala, stálo to za to...chutnal báječně. Měj se. Ála

      Vymazat
  3. Alo, moc děkuji za milou návštěvu na mém blogu. Mrkni tam ještě jednou, Pavlovu tam mám a nestalo se mi, že by se nepovedla. Nejprve ušlehám hodně hustý sníh, pak po lžicích přidávám cukr a nakonec v míchám kukuřičný škrob a vinný ocet.
    Hodně zdaru, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Helenko, juknu, a moc děkuji i za tvou návštěvu. Já pak přišla na to, že musím cukr a další produkty přidávat postupně a pak už to šlo nádherně. Beru to tak, že stále se člověk něčemu novému učí a o tom to vše je :o)). Příště zkusím se škrobem a vinným octem. Měj se moc hezky. Ála

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Alenka. Tiež sa už dlhšie chystám na Pavlovu. Uvidím ,ako to dopadne. Ale Ty si trpezlivá a vytrvalá a tak to má byť. :) Zdravím. Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Dano, naštěstí trpělivá jsem už odmala :o)) - a že je to už nějaký pátek. A jsem ráda, když se mi i přes počáteční nezdary něco povede. Děkuji na návštěvu. Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála