středa 14. ledna 2015

...TRADIČNÍ ČESKÉ OVOCE...

jsou samozřejmě jablka.

Máme je v naší rodině moc rádi, na zimu vždy kupujeme přímo od sadaře. Bohužel však nemáme úplně skvělý sklep, takže nyní je doba na jejich četnější zpracování do moučníků.
Včera jsem upekla opět rychlovku a mohla vyzkoušet novou koláčovou formu.
        těsto je hrníčková klasika - použila jsem hrnky 200ml
2 polohrubé mouky
půl hrnku třtinového cukru
1/2 prášku do pečiva
1 vejce
půl až 3/4 hrnku oleje
hrnek a 1/2 mléka
vanilkový cukr 
(dělám si svůj - rozkrojený vanilk.lusk naložený v kg cukru) 
forma vymazaná a vysypaná
          přidala jsem granátová semínka a ořechy a doprostřed
    zbytek meruňkového domácího kompotu

ani jsem včera nestačila nafotit hotový a tohle mi zbylo 
dnes dopoledne ke kávě...

10 komentářů:

  1. Álo, ty fotky mluví za vše, pěkně mě rozesmály. Myslím, že je to ta nejlepší reklama na Tvůj koláč a určitě taky pořádná odměna pro kuchařku. Přeji hezký večer. Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, takhle to u nás chodí odjakživa, jak jsem něco nechala jim na očích, chodili kluci tak dlouho ochutnávat, až se v hrnci občas styděla miniporcička :o)). A jak píšeš, je to odměna pro kuchařku. Měj se hezky. Ála

      Vymazat
  2. Jasné. Prázdny tanier hovorí za všetko. :)Zdravím.
    Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano Dani, je to lepší než kdyby frfňali nad jídlem :o). Také zdravím. Ála

      Vymazat
  3. Álo , tak na jablíčka my jsme taky:o))

    OdpovědětVymazat
  4. Považuji jablka, hrušky, švestky za nejlepší ovoce. Pamatuji si když jsem byla dítě, že jsme doma pomalu ke každému obědu jedli kompoty. Vše se zavařovalo, aby bylo na zimu :o). Ála

    OdpovědětVymazat
  5. Jablíčkové recepty miluji. Jsou většinou jednoduché, výborné a tak nějak naše. Brzy vložím jeden zakový na svůj blog, pak mrkni :-)
    http://siraelxy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ráda juknu a dobrých receptů nikdy není dost....

      Vymazat
  6. Vypadá báječně, takové dobroty můžu:-))

    OdpovědětVymazat
  7. Však se také po něm Ajko jenom zaprášilo, co ti mám povídat :o). Ála

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála