sobota 24. ledna 2015

SPOLEČENSKÉ HRY...






... jsme po delší době s manželem začali opět hrát.
Máme období hravé a nehravé. Naší oblíbenou karetní hrou je KANASTA, což
není nic neobvyklého, ani až tolik zajímavého, tato hra je hodně známá.
Musím se s vámi podělit o včerejší zážitek.
Kanastu jsme začali hrát o vánočních svátcích, neboť v televizi byl tak příšerný program, že jsme vytáhli paklíček, blok a pustili se do hraní.
Lebedili jsme si jaká je to bezva zábava a ptali se sami sebe, proč nehrajeme častěji. Nu po včerejšku už to opět vím.
Nějak jsem pozapomněla jaký je můj muž hráč, naprosto položený do hry a samozřejmě jeho největší a jediný cíl je nade mnou vyhrát. To naprosto chápu, také chci vyhrát, vždyť od toho hry jsou.
Jenže můj muž je cholerik.
   

Cholerik

Klady cholerika

Cholerik je dynamická osobnost, která dosahuje svých cílů. Stejně jako sangvinik je vstřícný a optimistický. Je rozený vůdce, a to již od nejútlejšího věku. Má podvědomou a silnou touhu po změně. Zjistí-li, že něco není v pořádku, bez váhání bojuje za lidská práva a chrání ukřivděné. Nebývá není apatický nebo lhostejný. Má rozhodnost a silnou vůli, problémy řeší rychle. Dokáže velet snad úplně všemu, bez ohledu na znalosti prostředí a podmínky. Jeho prvotním zájmem je dosahování cílů, nejde mu o to, aby se někomu zalíbil. Je skvělý a cílevědomý organizátor. Má schopnosti dokončovt větší díl práce než kdokoliv jiný. Rád překonává překážky, miluje boj a také konkurenci. Obejde se bez přátel a diváků, stačí mu jeho cíl. Má dobrou intuici pro odhad dané situace a obvykle má pravdu. Miluje krizové situace, ve kterých často exceluje.

Zápory cholerika

Cholerik má v životě základní hesla a tím se také současně řídí, že má vždy pravdu a nemůže si ani náhodou připustit, že by se mohl mýlit. Musí vždy vítězit a pak hledat způsob, jak si zachovat tvář. Neumí vysadit z pracovního tempa a nutí k němu i své okolí. Musí stát vždy v čele a cítí se dobře, jen když má nadvládu. Má nadřazený postoj nad ostatní, který dokáže druhé značně psychicky deptat. Netoleruje slabosti, nesnáší nemocné a nerozhodné lidi. Neumí dobře jednat s lidmi, bývá netrpělivý.



Jinak je naprosto hodný a milující člověk. Avšak při hraní je zle. Položí se do toho s takovou vervou, že těžko snáší prohru. Byla jsem přesvědčená (a několikrát mi i svým chováním dokázal), že tato jeho stránka povahy je již naprosto zklidněná. Nu, není tomu tak vždy.
Abych se vrátila ke kartám. V předešlých hrách v předešlých týdnech jsem - ano přiznávám - více vyhrávala, ale také se samozřejmě stalo, že jsem byla pěkně poražena několikrát za sebou. Nemám s tím problém. 
Včera mi karta úžasně šla, jedna kanasta za druhou, žolíková, čístá - a součet v bloku byl hodně rozdílný.


Zvládli jsme dvě kola (hrajeme do 10.000 ) a to už na něj bylo fakt moc. 
Mrskl s kartama o stůl s tím, že tohle není možný, že to se nedá vydržet :o).

Dneska ráno se mi omluvil. 

A tak si myslím, že opět večer po kartách sáhneme. 

Není nad společenské hry, jak hezky utužují vztahy, že ? 

A jak je to u vás ?

 

2 komentáře:

  1. Na karty nejsem, ale manža je často s dětmi hrával. Měli dřevěnou desku, s tou si vlezli na palandu a už mastili:-)))

    OdpovědětVymazat
  2. Myslím, že děti mají rády všechny hry, které hrají s rodiči nebo prarodiči. Je vždy u toho ohromná legrace a tak to má být... A učí se také prohrávat :o)). Ála

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála